معرفی فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره مستند آذربایجان

هیئت انتخاب جشنواره بعد از بازبینی فیلم‌های ارسالی، اسامی راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از دبیرخانه نخستین جشنواره استانی فیلم مستند آذربایجان، از میان (۱۴۷) اثر مستند رسیده به جشنواره در نهایت (۳۸) فیلم مستند برای رقابت در ۲بخش مستند‌های کوتاه و بلند و نگاه ویژه از سوی کمیته انتخاب و سه عنوان فیلم با صلاح دید دبیر جشنواره انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش، مستند‌های راه یافته به بخش فیلم کوتاه به شرح زیر است:تامان خالا به کارگردانی علی دلکاری-آینه و تمثال به کارگردانی یعقوب جدیری -اسماعیل ترک به کارگردانی ناصر طریحی اصل-پله‌های سنگی به کارگردانی علی اسکویی -دومانلی یول به کارگردانی لعیا میر نصیری-مرد آسمانی به کارگردانی یونس مقدم-بی سایگان به کارگردانی مجتبی رضایی -من میتونم به کارگردانی محمدباقر وثوقی -بارش کلمات به کارگردانی جمشید یداللهی-شیخ حسین به کارگردانی محمد محمودی -یک روز با قفل ساز ملکانی به کارگردانی مجید صباغ بهروز-یکبار برای همیشه به کارگردانی محمد باقر وثوقی-مادر به کارگردانی نادر رباطی -چمچه خاتون به کارگردانی علی دلکاری-نور مقدس به کارگردانی سعادتعلی سعید پور-گوشایش به کارگردانی احد خدادادی

در بخش مسابقه آثار مستند بلند:محرم سسی به کارگردانی یونس مقدم -رصدخانه مراغه به کارگردانی حسین پورستار-کامونیست به کارگردانی مهدی حسینی .

در بخش نگاه ویژه (مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس):بدون تشریفات به کارگردانی روح الله رشیدی -عباس به کارگردانی مهدی، ولی پور-آتام به کارگردانی حسین شایقی -بارش کلمات به کارگردانی جمشید یداللهی-آنسوی بدر به کارگردانی علی خیرخواه .

در بخش نگاه ویژه (حمایت از کالای ایرانی):خدا، پیچ گوشتی و سید رضا به کارگردانی اعظم وایانی- بوی تلخ چرم به کارگردانی علیرضا سلمان پور -باتیک به کارگردانی سعادتعلی سعید پور-من و دست بافته هایم به کارگردانی احد خدادادی .

در بخش نگاه ویژه (محیط زیست):نفس‌های یک تالاب به کارگردانی سید وحید حسینی نامی -یاران دره سی به کارگردانی محمد رمضانی-ناخدا سلیمان به کارگردانی سعادتعلی سعید پور-دنبلان قاپلو قدان به کارگردانی مریم فرهمند- تلخه رود به کارگردانی حمید سلیمانی نیا.

در بخش نگاه ویژه (چشم انداز سرزمین زیبای آذربایجان، تبریز ۲۰۱۸):سلطان محمد نقاش به کارگردانی سید وحید حسینی نامی-چمچه خاتون به کارگردانی علی دلکاری-گرمخانه به کارگردانی سعادتعلی سعید پور-گوشایش به کارگردانی احد خدادادی-طیف و نخ به کارگردانی یعقوب جدیری.

از کارگردانان محترمی که آثارشان به بخش مسابقه راه یافته است تقاضا میشود تا ۳۰ مرداد ماه یک قطعه عکس پرسنلی همراه با پوستر فیلم به شماره تلگرامی ۰۹۱۴۷۸۵۰۶۰۴ ارسال نمایند.

گفتنی است: جشنواره فیلم مستند آذربایجان از ۵تا۸ شهریور در محل پردیس سینمایی ستاره باران برگزار می‌شود و فیلم‌های مذکور ضمن اکران در معرض داوری، هیئت داوران جشنواره قرار می‌گیرند. 

 

انتهای پیام/ش

برگزاری جشنواره فیلم مستند آذربایجان در تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.