«دختری با شنل قرمز» از ارومیه به آمریکا می رود

رییس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی گفت: فیلم کوتاه داستانی «دختری با شنل قرمز»، نخستین اثر سروش باغبانی از ارومیه به مرحله نیمه نهایی جشنواره سان فرانسیسکو /San Francisco/ آمریکا راه پیدا کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ احسان مهدیان رییس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سروش باغبانی نویسنده این فیلم کوتاه است، افزود: این اثر چهار دقیقه‌ای با بازی سالار حسین زاده، الینا نصیری و لیلا حسینی در ارومیه تولید شد.

وی با اشاره به اینکه در این فیلم پسرک گل فروشی در خیابان به گل فروش می‌پردازد، اما هیچ کس توجهی به وی نمی‌کند، بیان کرد: دخترکی به همراه مادر خود از پاساژی در آن خیابان خارج می‌شود و به پسرک لبخند می‌زند.

مهدیان اضافه کرد: این دختر در مقابل پسرک تصویر یک دختر را با استفاده از گچ روی زمین نقاشی می‌کند.

وی ادامه داد: این فیلم درصدد انتقال این پیام است که هر شخص به اندازه قدرت ذهن خود توان ایجاد ارتباط را دارد.

 این جشنواره فیلم از ۱۰ تا ۲۳ ماه آوریل ۲۰۱۹ میلادی برابر با ۲۱ فروردین تا سه اردیبشهت سال ۱۳۹۸ در سان فرانسیسکو آمریکا برگزار می‌شود.

حضور و درخشش فیلم‌های کوتاه انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی در بیش از ۱۵ جشنواره ملی و بین المللی طی سال ۱۳۹۶ بالندگی روزافزون هنر هفتم را در این استان به تصویر کشیده است.

این انجمن همچنین ۲۵ جایزه را در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ در بیش از ۷۰ جشنواره بین المللی فیلم و عکس برای این استان به ارمغان آورده است.

انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی جزو سه انجمن موفق کشور از لحاظ کیفی و کسب افتخارات هنری محسوب می‌شود؛ این انجمن در شهرستان‌های ارومیه و مهاباد دارای دفتر است.

آموزش و تولید فیلم‌های کوتاه هنرجویی و حرفه ای، عکاسی و نمایش فیلم‌های تاثیرگذار در طول سال از فعالیت‌های مهم انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی است.


منبع: ایرنا


انتهای پیام /ی

 

 

راه یابی اثر هنرمند ارومیه ای به آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.