لاوروف: لبنان نباید به جولانگاه طرف‌های درگیر در سوریه تبدیل شود

وزرای خارجه روسیه و لبنان در کنفرانس خبری مشترک درباره مسائل مختلفی ازجمله همکاری بین دو کشور در زمینه بازگشت آوارگان گفتگو کردند.

لاوروف: لبنان نباید به جولانگاه طرف‌های درگیر در سوریه تبدیل شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با جبران باسیل همتای لبنانی خود بر ضرورت افزایش همکاری‌ها بین روسیه و لبنان در عرصه های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و نظامی تاکید کرد و خواستار استقلال لبنان در تصمیم گیری ها به دور از دخالت های خارجی شد.

وی از اشتراک دیدگاه روسیه و لبنان در خصوص برخی مسائل منطقه سخن گفت.

سرگئی لاوروف بر ضرورت جلوگیری از تبدیل شدن لبنان به جولانگاه طرف های درگیر و دور نگه داشتن این کشور از تاثیر بحران سوریه تاکید کرد.

وی ادامه داد در ماه گذشته هفت هزار آواره سوری از لبنان به کشورشان بازگشته اند. لاوروف بر آمادگی روسیه برای کمک به ادامه روند بازگشت پناهندگان سوری به کشور خودشان تاکید کرد.

جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان نیز تاکید کرد لبنان خواستار بازگشت سریع و امن آوارگان سوری به سوریه است و این مسئله نباید به حل سیاسی در این کشور ربط داده شود.

وی تاکید کرد راه های برقراری ارتباط بین نهادهای روسیه و لبنان را برای کمک به موفقیت طرح روسیه برای بازگرداندن پناهندگان سوری بررسی کردیم.

باسیل طرح روسیه را پوششی سیاسی و معنوی برای ترغیب آوارگان به بازگشت به کشورشان دانست.

باسیل افزود برخی ایده ها را درباره ساز و کار بازگشت آوارگان سوری مطرح کردیم که از جمله آنها تفکیک پناهندگان اقتصادی از پناهندگان امنیتی است.

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد دولت سوریه باید با ارائه طرح های مختلف آوارگان را به بازگشت ترغیب کند.

انتهای پیام/

کنفرانس خبری مشترک میان سرگئی لاوروف و جبران باسیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار