مستند نگاری و تهیه پرونده ثبتی ۱۸ اثر تاریخی شهرستان نهبندان

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی نهبندان از مستند نگاری و تهیه پرونده ثبتی ۱۸ اثر تاریخی این شهرستان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ شبانی، سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهبندان گفت: پس از بررسی باستان شناسی شهرستان نهبندان در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ تعداد ۱۷۵ آثار تاریخی جدید شناسایی گردیده است و تعداد آثار تاریخی شهرستان به تعداد ۳۲۹ اثر افزایش یافته است.


وی افزود: از ۱۷۵ اثر شناسایی شده در این بررسی‌ها تا سال ۱۳۹۵ تعداد ۶ اثر تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و از این ۶ اثر تاریخی و طبیعی شهرستان بیابان لوت در تیرماه سال ۱۳۹۵ در فهرست میراث یونسکو به عنوان نخستین اثر طبیعی کشور به ثبت رسیده است.


شبانی ادامه داد: با توجه به اهمیت آثار شناسایی شده تهیه پرونده ۴۸ اثر تاریخی و طبیعی جهت ثبت در فهرست آثار ملی در اولویت فعالیت این اداره قرار می‌گیرد و تاکنون با توجه به میزان اعتباری که در این خصوص تخصیص یافته پرونده ۱۸ اثر تکمیل و دیگر آثار جهت ثبت در فهرست آثار ملی کشور در دست اقدام می‌باشد.


وی افزود: میزان اعتبار هزینه شده در خصوص تهیه پرونده ثبتی این آثار ۹۲۰ میلیون ریال بوده است، که از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های استان تامین شده است.
انتهای پیام/ب


تهیه ۱۸ پروند ثبتی آثار تاریخی در نهبندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.