لزوم انجام کار جهادی در مساجد برای حل مشکلات مردم

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه بر لزوم انجام کار جهادی در مساجد برای حل مشکلات مردم تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  آیت‌الله مصطفی علما در مراسم تجلیل از فعالان مساجد که به مناسبت روز جهانی مساجد در بقعه امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مساجد از همان صدر اسلام تاکنون مرکز تصمیم‌گیری‌های کلان بوده است چنانچه پیامبر اکرم(ص) به محض ورود به هر جایی اولین کاری که انجام می‌دادند دایر کردن مسجد بود.

وی با بیان اینکه مدیریت‌های مهم در مساجد تصمیم گیری می‌شد، افزود: شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و هدایت آن نیز در بطن مساجد انجام گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: مساجد باید محله و منطقه را تحت تاثیر خود قرار دهد تا جایی که کارهای مهم محله اعم از جشن ازدواج، ولادتها و... می‌تواند در مساجد شکل بگیرد.

علما نقش ائمه جماعات در مدیریت برنامه‌های مسجدمحور را بسیار موثر دانست و بیان داشت: مساجد باید با یک بسیج همه جانبه هدایت و مدیریت شود تا بتواند هدایتگر باشد.

آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: هر امام جماعتی می‌تواند بر محله و منطقه خود تاثیر داشته باشد و برای در دست گرفتن امور باید با خلوص نیت و دلسوزانه روی این کار سرمایه‌گذاری کند.

وی تصریح کرد: حکومت جمهوری اسلامی تنها حکومتی است که متکی بر مردم است و امام با همین سرمایه به پیروزی دست یافت.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به هجمه های مختلف دشمنان علیه کشور اسلامی ایران، تصریح کرد: امروز دشمن به سرمایه های نفتی و گازی ما کاری ندارد بلکه فکر و ذهن جوانان ما را هدف قرار داده است این جوانان سرمایه های کشور هستند و تربیت افرادی که بتوانند سرمایه‌های نفت و گاز ما را به دست بگیرد مهم است که باید در همین مساجد به فکر رشد چنین اشخاصی باشیم.

آیت‌الله علما بر لزوم کار جهادی در مساجد برای حل مشکلات مردم تاکید کرد و اذعان داشت: همانطور که امام راحل فرمودند مسجد سنگر محکمی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: روحانیت از نعمت سرمایه‌های منبر و محراب در مساجد برخوردار هستند، لذا باید قدر و شان آنرا رعایت کنند و در جذب جوانان به مساجد کوشا باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه خطاب به مسئولان ورزش و جوانان استان گفت: زمینه انجام فعالیت‌های ورزشی را در مساجد فراهم کنید و ورزش‌های جذاب و در شان مسجد را برای آنها برنامه‌ریزی کنند.

آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: فعالیت بسیج در مساجد نعمت بزرگی است و باید آنها را مدیریت کنیم تا آثار و برکات بهتری نصیب اسلام شود.

وی یادآور شد: برنامه های اسلام جاذبه دارند و ما محتوایی داریم که هیچ جای دنیا ندارد لذا باید از این محتوای فرهنگی و علمی غافل نشویم.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

حکومت جمهوری اسلامی تنها حکومتی است که متکی بر مردم است

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.