رئیس اداره اوقاف بروجرد خبر داد؛

۱۳۶ موقوفه متصرفی در بروجرد شناسایی شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد گفت: ۱۳۶ موقوفه متصرفی و ۱۴ موقوفه غیر متصرفی در بروجرد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‎الاسلام علی ارکبان،  در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: همچنین ۳۵ وقف انتفاعی و منفعتی جدید در این شهرستان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه یکهزار و ۳۰۰ رقبه تجاری، مسکونی، صنعتی و کشاورزی در بروجرد وجود دارد، بیان کرد: این تعداد رقبات در سال‎های آینده به بیش از ۳ هزار رقبه افزایش می‎یابد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد ادامه داد: یکصد حسینیه و ۳۰۵ مسجد شهری و روستایی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۵۰ مسجد نیاز مرمتی و مقاوم‎سازی دارند.

ارکبان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اجرای طرح‎های آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی و بصیرت عاشورایی از جمله برنامه‎های فرهنگی سازمان اوقاف به شمار می‎روند.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر در بروجرد در طرح تربیت حافظان قرآنی شرکت می‎کنند، تاکید کرد: بروجرد در یک سال اخیر در همه طرح‎های یاد شده به عنوان شهرستان نمونه استانی یا کشوری انتخاب شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد اظهار کرد: همچنین با تلاش‎های صورت گرفته در راستای احیای موقوفات مجهول ۵ موقوفه مجهول در این شهرستان احیاء شده است.

ارکبان در خصوص طرح دعاوی علیه موقوفه‎خواران در محاکم قضایی گفت: در این راستا هم اکنون ۱۰ پرونده در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

وی با اشاره به اینکه موقوفاتی در حوزه ازدواج در بروجرد وجود ندارد، بیان کرد: همچنین انتظار می‎رود که در حوزه‎های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ورزشی موقوفه داشته باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد در پاسخ به برخی انتقادات در خصوص چگونگی هزینه‎کرد نذورات در امامزادگان ادامه داد: بقاع متبرکه این شهرستان بیشترین زائر و کمترین نذورات را در مقایسه با سایر شهرستان‎های لرستان دارند، از طرفی نمی‎توان سهم نذورات حوزه‎های عمرانی، جاری و فرهنگی را در بخش‎های دیگر هزینه و مصرف کرد.

ارکبان با شفاف خواندن عملکرد مالی و برنامه‎های این اداره عنوان کرد: از طرفی وابستگی جناحی و حزبی نداشته و وامدار کسی نیستم.

وی سپس با خطیر خواندن رسالت خبرنگاران تاکید کرد: خبرنگاران باید واقع‌بینانه عمل کرده و واقعیات جامعه را به دور از هر گونه جهت‌گیری و فارغ از حب و بغض شخصی بیان کنند.

انتهای پیام/د

وجود ۱۳۶ موقوفه متصرفی در بروجرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.