شهر یک میلیون نفری شهردار ندارد/ چرا کسی کاندیدا نمی شود؟

انتخابات شهردار کرمانشاه موضوعی است که این روزها عزم جدی مسئولان این شهرستان را می طلبد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  استان کرمانشاه حدود  2 میلیون نفر جمعیت دارد که نزدیک به 55 درصد آن در مرکز شهر کرمانشاه زندگی می کنند و این جمعیت زیاد لزوم  وجود تصدی شهرداری را بیش از پیش نمایان می کند.

دهم تیر ماه سال  97 بود که شهر دار کرمانشاه استعفایش را تقدیم هیات رییسه کرد و از آن روز به بعد از سمت شهرداری کنار رفت  اکنون بیش از  40 روز می گذرد و شهر پرجمعیت کرمانشاه بدون شهردار روزگار می گذراند.

اعضای شورای شهر کرمانشاه برای انتخاب سکاندار شهرداری هنوز توافق نکردند و با وجود برگزاری  چندین جلسه برای انتخاب شهردار هنوز به  نتیجه ای قطعی نرسیده اند.

تعلل شورای شهر کرمانشاه در انتخاب شهردار باعث فرصت سوزی اعتبارات و اقدامات عمرانی می شود خصوصا اینکه در فصل کار قرار داریم و نیاز به برنامه ریزی برای مدیریت صحیح اعتبارات بسیار جدی است.

  فراز و نشیب ها میان شهرداری و شورای شهر کرمانشاه تنها به سال 97 منتهی نمی شود، در سال 94 نیز اعضای شورای شهر کرمانشاه به استیضاح شهردار وقت آن زمان رای دادند.

 پس از اعلام نهایی نتایج انتخابات شورای شهر کرمانشاه در سال گذشته  مراسم تحلیف  در روزهای آغازین شهریور ماه 96 برگزار شد و  پس از  گذشت یک ماه با  کش و قوس های فراوان  آرش رضایی شهردار کرمانشاه در مهرماه سال 96 در سمت خود ابقا شد و  بازهم شهردار و شورای شهر به  توافق  نرسیدند و بعد از یک سال  شهردار کرمانشاه در تیرماه  استعفایش را اعلام کرد.

بیم آن می رود که شورا نتواند در مدت تعیین شده شهردار انتخاب کند

 فرماندار کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  گفت:بیم آن می رود که  شورا در مدت تعیین شده نتواند شهردار را انتخاب کند  و  اداره شهر پرجمعیت کرمانشاه  با سرپرستی موجب کندی در اجرای  پروژه ها می شود و به همین خاطر باید گزینش شهر دار کرمانشاه سرعت  گیرد که فصل مهم توزیع اعتبارات  از دست نرود.


بیشتر بخواند: حامد لعل‌بخش بعنوان سرپرست شهرداری کرمانشاه انتخاب شد


 رنجبر فرماندار کرمانشاه   گفت: بر اساس قانون  بعد از اینکه سرپرست شهرداری انتخاب شد شورا مدت سه ماه  فرصت دارد  تا شهردار را معرفی کند و اکنون 40 روز از این سه ماه گذشته است.

 وی ادامه داد: تاکید استانداری و فرمانداری کرمانشاه بر این است که  با توجه به اکنون فصل کار و اعتبارات  از کمک های دولتی و در آمد شهرداری بیشتر هزینه می شود و پروژه ها فعال هستند  شهردار قبل از این مدت انتخاب شود.

رنجبر گفت: اعضای شورای شهر کرمانشاه 3 تا 4 جلسه نیز برگزار کردند اما هنوز گزینه جدی برای شهرداری کرمانشاه مطرح نکردند. 

وی ادامه داد: اگر شورا در این وظیفه کوتاهی کند به هیات  حل اختلاف اعلام خواهد شد.


غلامرضا امیری گزینه  تصدی شهرداری کرمانشاه

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ابراهیم مرادی  سخنگوی شورای شهر کرمانشاه گفت: در حال حاضر در کنار غلامرضا امیری عضو فعلی شورای شهر کرمانشاه، چهار نفر دیگر برای تصدی شهرداری کرمانشاه معرفی شده‌اند که همگی از افراد شناخته شده و با سابقه هستند و قرار است در جلسه امروز در خصوص این افراد بحث و بررسی شود.

مرادی به برگزاری انتخابات هیات رییسه در جلسه روز دوشنبه (29 مرداد) شورا اشاره کرد وافزود: احتمالا انتخاب شهردار بعد از انتخاب هیات رییسه انجام شود و  اطمینان دارم اگر در جلسه روز دوشنبه هیات رییسه شورا مشخص شود هفته بعد شهردار کرمانشاه حتما انتخاب خواهد شد.

فرد غیر بومی به ساختمان شهرداری خواهد رفت؟

 در خلال  اخبار ضد و نقیضی که  این روزها در مورد شهردار به گوش می رسد چندی پیش خبری مبنی بر حضور فردی که   اهل شهرستان بروجرد است برای بر عهده گرفتن سمت شهردار منتشر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه سالاری معاون معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: هيچ فردی از سوی استاندار برای تصدی شهرداری كرمانشاه معرفی و پيشنهاد نشده و هرگونه خبر و گمانه زنی در اين خصوص صحت ندارد و تکذيب می‌شود.

مهرداد سالاری با تکذیب برخی شایعات و خبر‌ها مبنی بر معرفی حمیدرضا صارمی-شهردار اسبق کرمانشاه- از سوی استاندار برای تصدی شهرداری کرمانشاه گفت: هیچ فردی از سوی استاندار و مجموعه استانداری برای تصدی شهرداری کرمانشاه به شورای شهر کرمانشاه معرفی نشده و هر گونه اخبار پیرامون این موضوع قویا تکذیب می شود.
 
وی گفت: در برخی كانال‌ها عنوان شده به لحاظ اينكه آقای صارمی همشهری استاندار است  برای تصدی شهرداری كرمانشاه پيشنهاد شده، اما بايد توجه داشت كه آقای صارمی اصالت بروجردی دارد و همشهری استاندار كرمانشاه نيست.

امیدواریم  که  اعضای شورای شهر کرمانشاه  سریعتر تصمیم خود را در خصوص انتخاب شهردار اعلام کنند و  قبل از اینکه فرصت ها از دست برود و فصل اعتبارات و کار به پایان برسد بیش از این برای انتخاب شهردار کرمانشاه تعلل نکنند  چراکه  سرپرستی  اداره موقت  امور را بر عهده دارد و تصمیم گیری های مهم حوزه اعتبارات و تخصیص آن ها باید از سوی شهردار صورت گیرد.
 
انتهای پیام/ز
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار