رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

پرداخت خسارت ناشی از سرمازدگی و خشکسالی به چایکاران شمال کشور

رئیس سازمان چای کشور گفت: خسارت ناشی از سرمازدگی و خشکسالی در پایان فصل برداشت به چایکاران شمال کشور پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور گفت: خسارت‌های وارده ناشی از سرمازدگی و خشکسالی در باغ های چای پایان فصل برداشت به چایکاران گیلان و مازندران پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از باغ‌های چای استان‌های شمالی در ارتفاعات و اراضی شیب‌دار وجود دارند که به صورت دیمی هستند افزود: این عوامل موجب بروز آسیب به بوته‌های چای می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور از کاهش ۲۰ درصدی برداشت برگ سبز چای نسبت به سال‌های قبل خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۶۵ هزار تن برگ سبز چای اعم از درجه یک و درجه دو از باغ‌های چای گیلان و مازندران برداشت و به کارخانجات چایسازی تحویل داده شده است.

حبیب جهانساز همچنین به اجرای طرح بیمه فراگیر باغ‌های چای کشور از طریق صندوق حمایت از توسعه صنعت چای اشاره کرد و افزود: بیش از ۳ میلیارد تومان برای بیمه فراگیر باغ‌های چای توسط این صندوق پرداخت شده که مبالغ آن به تناوب از بهای برگ سبز چایکاران شمالی کسر می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۴ هزار هکتار از باغ‌های چای رها شده با اقدامات سازمان چای مجدداً احیاء شده است گفت: سازمان چای کشور برای برگرداندن باغ‌های رها شده به چرخه تولید هر ساله برنامه‌های مدونی را تدوین کرده و با جدیت به دنبال امور توسعه‌ای و احیاء است.

رئیس سازمان چای کشور هرس، آبیاری و شخم بوته‌های چای را از جمله برنامه‌های بهزراعی باغ‌های چای بیان کرد و افزود: در حال حاضر باغ‌های چای شمال کشور به شدت به امر بهزراعی نیازمند است و سازمان چای نیز با توجه به منابع خود سعی دارد تسهیلات مورد نظر را پرداخت کند.

حبیب جهانساز با اشاره به اینکه چایکاران گیلان و مازندران در ۳ مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه برگ سبز چای برداشت می‌کنند تصریح کرد: این ۲ استان شمالی ۵۵ هزار خانوار چایکار و ۲۵ هزار هکتار باغ چای دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

اعطای خسارت ناشی از سرمازدگی و خشکسالی به چایکاران شمال کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.