بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ - اندونزی؛

الگو گرفتن از تیم کی روش راهی برای فرار بزرگ مردان کرانچار

تیم ملی فوتبال امید ایران برای برتری مقابل کره جنوبی باید از ملی پوشان بزرگسال کشورمان الگو بگیرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال امید ایران روز گذشته آخرین بازی اش در مرحله گروهی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را مقابل میانمار برگزار کرد. پیش از شروع دور آخر مرحله گروهی، با توجه به احتمال رویارویی صدرنشین گروه F. با کره جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی و پس از آن تقابل احتمالی با ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی انتظار می‌رفت عربستان و ایران برای قرار نگرفتن در نیمه سخت جدول دور حذفی، در بازی پایانی خود برابر کره شمالی و میانمار با تیم اصلی به زمین نروند.

اخبار و حواشی داغ مربوط به بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸) دنبال کنید.

از آنجایی که سعودی‌ها برای نتیجه گیری در فوتبال به هر روشی حتی شیوه‌های ناجوانمردانه متوسل می‌شوند طبیعی بود شاگردان سعد الشهری برای رو به رو نشدن با کره جنوبی حاضرند دست به هر اقدامی بزنند و با هر نتیجه‌ای که صعود آن‌ها را به مرحله بعدی به خطر نیندازد، مقابل کره شمالی شکست بخورند و در نهایت هم با باخت ۳ بر صفر از کره ای‌ها به هدف خود رسیدند تا در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف چین بروند، اما از فوتبالی که در رده بزرگسالان جایگاه اول آسیا را در اختیار دارد و بازیکنانش در طول برگزاری بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هیچ ابایی از تقابل با غول‌هایی مانند اسپانیا، پرتغال و مراکش نداشتند و با همین دیدگاه در آستانه صدرنشینی در گروه مرگ جام جهانی بودند بسیار بعید است برای رو به رو نشدن با کره جنوبی حتی اگر این تیم یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال آسیا یعنی سون هیونگ مین (ستاره تیم تاتنهام انگلیس) را در ترکیب داشته باشد، حاضر به قبول شکسست خفت بار از میانماری شود که از تیم‌های درجه ۴ قاره کهن محسوب می‌شود.

ایران و میانمار در رنکینگ فیفا ۱۰۶ پله با هم اختلاف دارند و غیر قابل تصور است زلاتکو کرانچار و حمید استیلی در شرایط عادی حاضر می‌شدند تیم امید با این وضعیت فاجعه بار به مصاف شاگردان آنتوین هی برود و با حیثیت فوتبال ملی بازی کند. کادرفنی تیم امید و مسئولان کمیته ملی المپیک با تن دادن به قانون «باید ببازی» برابر حریفی به نام میانمار شکست خفت باری مقابل این تیم متحمل شدند و در آخر مزد ترس خود را با صدرنشینی در گروه و تقابل با کره جنوبی گرفتند!

در حیقیقت ایران در کنار شکست در زمین مسابقه از لحاظ اخلاقی و جوانمردانه هم به شکل بدی باخت، اما حال باید کادرفنی ترسوی تیم امید بازیکنان را به این باور برسانند که کره جنوبی با وجود قهرمانی در دوره قبلی بازی‌های آسیایی در این دوره تیم چندان گردن کلفتی محسوب نمی‌شود که پیروزی برابر آن رویایی دست نیافتنی باشد. اگر برتری ۶ بر صفر ببر‌ها برابر بحرین را کنار بگذاریم این تیم در ۲ بازی بعدی خود مقابل مالزی و قرقیزستان شکست ۲ بر یک و برتری یک بر صفر را کسب کرده است و چنین نتایجی برای یکی از مدعیان قاره آسیا اگر فاجعه نباشد، غیرقابل قبول است.


بیشتر بخوانید: تیم ملی فوتبال امید ایران ۰ - ۲ میانمار / فرار ناموفق از رویارویی با کره جنوبی


از طرفی تیم ملی فوتبال ایران از زمان حضور کارلوس کی روش در ۵ بازی مقابل کره جنوبی چهار پیروزی و یک تساوی به دست آورده و حتی یک بار هم از این تیم گل نخورده است. به همین دلیل کرانچار باید به بازیکنانش یاد بدهد با الگو گرفتن از تیم کی روش با تمام توان برای پیروزی به مصاف حریف بروند و حتی در صورت شکست از کره با سربلندی از زمین خارج شند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار