مشکلات مدارس اولویت کار شهرداری بردخون است

شهردار بردخون گفت: توجه به مشکلات مدارس اولویت کار شهرداری بردخون است.

مشکلات مدارس اولویت کار شهرداری بردخون استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ارسلان حصیری صبح سه‌شنبه در نشست هم اندیشی با مدارس شهر بردخون اظهار کرد: مدیریت در آموزش و پرورش مدیریتی نرم افزاری و رسالت انسان سازی است و این باعث حساسیت در فعالیت‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع پرورشی در مدارس، افزود: پرورش دانش آموزان موضوعی مهم و سرنوشت ساز است چرا که پرورش خوب آموزش بهتر و آسان‌تر را به همراه دارد.

حصیری با ابراز خرسندی از ترکیب شورای شهر، اضافه کرد: از گذشته شعاری برای خود تعیین کرده ایم که توجه به مشکلات مدارس، حسینیه‌ها و مساجد شهر در اولویت قرار گیرد و با وجود شورای شهر این اهداف محقق می‌شود.

شهردار بردخون ادامه داد: در مقایسه با شهر‌های دیگر نارسایی ها، کمبود‌ها و مشکلاتی داریم و شهرداری در شرایطی قرار دارد که شرمنده مردم هستیم، زیرا شهرداری بردخون بیش از ۱۲۰ میلیون ریال بدهکاری دارد و این وضعیت موجب ایجاد تنگنا‌های خاصی شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر خانواده‌ها فرزند دانش آموز در مدارس دارند، گفت: تلاش می‌کنیم از دانش آموزان به عنوان سفیران فرهنگی و پیام رسانان خود بهره ببریم و فعالیت‌ها و رویکرد‌های شهرداری بویژه در زمینه فرهنگی را به جامعه منتقل کنیم.

حصیری روز آغاز سال تحصیلی را دوره‌ای ماندگار و خاطره انگیز دانست و ابراز داشت: روز اول مدرسه یادآور خاطرات شیرین برای همه دانش آموزان است و ما به سهم خود مصمم هستیم این شیرینی را مضاعف و ماندگارتر کنیم.

شهردار بردخون با اشاره به اینکه در حد توان مطالبات مدارس را تأمین می‌کنیم، گفت: از این پس شهرداری آنچه در شهر انجام می‌دهد بخشی را به مدارس اختصاص داده می‌شود تا وضعیت آن‌ها به سظح مطلوب برسد.

دغدغه فرهنگی و پرورشی داریم

رئیس شورای اسلامی شهر بردخون نیز با بیان اینکه معضلات و ناهنجاری‌های جامعه به مدارس رسیده است، گفت: دغدغه فرهنگی و پرورشی داریم، زیرا پرورشی بویژه در دوره ابتدایی زیربنای امور است و همه معلمان وظیفه دارند به امور پرورشی توجه کنند.

احمد عابدزاده با ابراز نگرانی از اینکه بیشتر وقت دانش آموزان در فضای مجازی و گوشی‌های همراه تلف می‌شود، ابراز داشت: دانش آموزان انگیزه ندارند که باید در زمینه حضور آنان در مراسمات و برنامه‌های دینی و مذهبی بویژه نماز برنامه ریزی کنیم و آموزش قرآن در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با همه توان از مدارس منطقه حمایت می‌کنیم، افزود: اقدامات فرهنگی و معنوی در آینده دانش آموزان مؤثر است و موجب تضمین آینده آنان می‌شود.

تقویت زیرساخت‌های آموزشی

ظهیر محمودی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون اظهار داشت: اهمیت رسالت و فعالیت در حوزه آموزش و پرورش بر همگان روشن است که لزوم نظارت بر عملکرد و اقدامات دست اندرکاران این بخش احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه حساسیت و دغدغه‌های شورا و شهردار نشان دهنده اهمیت کار است، گفت: تعلیم و تربیت در اولویت همه برنامه‌ها قرار دارد، اما وجود مدارس خاص بی عدالتی آموزشی است، زیرا همه دانش آموزان نمی‌توانند در این عرصه حضور پیدا کنند.

محمودی افزود: به دلیل جمعیت دانش آموزی طرح نخبه پروری شامل منطقه بردخون نمی‌شود و از امتیازاتی که نصیب مراکز شهرستان‌ها در حوزه جنوب می‌شود، محروم هستیم، اما تلاش می‌کنیم کلاس‌های تقویتی و کنکور در منطقه برگزار شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون با اشاره به اینکه رتبه‌های مسابقات فرهنگی هنری منطقه بی سابقه بوده، اضافه کرد: زنگ ورزش و ساعت هنر زنگ تفریح نیست و کار و فعالیت با برنامه ریزی در این رشته‌ها صورت می‌گیرد.

وی از شورا‌های اسلامی، ادارات، انجمن‌های اولیا و مربیان و اقشار مردم خواست برای تعالی آموزش و پرورش و ارتقاء زیرساخت‌ها تلاش و مشارکت کنند تا موقعیت‌ها و چشم انداز‌ها به نتیجه برسد و منابع مالی مورد نیاز تأمین شود.

محمودی تصریح کرد: در عزل و نصب‌های حوزه اداری و مدارس هیچ گونه تمایل و اغراض سیاسی در کار نبوده و ملاک عمل فقط شایستگی و صلاحیت‌های افراد در اولویت است تا آموزش و پرورش منطقه به جایگاه واقعی برسد.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون از همراهی و همکاری شهرداری و شورای شهر تقدیر نمود و گفت: شهرداری‌ها پیوست فرهنگی دارند و انتظار داریم در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی فعالیت‌های بیشتری کنند.

محمد علی قنبری معاون پشتیبانی اداره نیز با ارائه گزارشی ابراز داشت: نیاز‌ها و کمبود‌های مدارس جمع آوری شده و تلاش کرده ایم از همه ظرفیت برای تجهیز و تعمیر مدارس استفاده کنیم که امیدواریم با پشتیبانی همه دلسوزان مشکلات به حداقل برسد.

در ادامه نیز مدیران مدارس و اعضای شورا پیرامون دغدغه‌ها و مشکلات آموزشی و پرورشی مطالبی بیان نمودند و بر توجه همه مردم به جایگاه آموزش و پرورش تأکید کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.