رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: دولت باید مدیریت قاطع در مدیریت منابع آبی داشته باشد و باید در مرحله اول دست مافیای آب که سودهای کلانی در سدسازی و انتقال آب بین حوضه داشته‌ است ، قطع شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالله کیانی رئیس شورای اسلامی استان اصفهان امروز در اجلاس این شورا اظهار داشت: امروز با بحران آب مواجه ایم نه به خاطر کمبود بارش ها بلکه تنها دلیل وضعیت امروز ما در حوزه آب به خاطر سوء مدیریت ها و بهره وری کم از آب است.

وی بیان داشت: ربط دادن بحران آب و خشکسالی به کمبود بارش ها ساده ترین کاری بود که می شد برای فرافکنی ذهن مردم از سوء مدیریت‌ها انجام داد.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان ادامه داد: سدسازی یکی از عوامل اصلی بحران آب امروز است که به رغم هشدارهایی که دادیم و اثرات سوء که این کار در محیط زیست دارد و موجب برهم زدن مکانیسم طبیعی در حوزه آب های زیرزمینی می شود، به خاطر یکسری منفعت طلبی ها طرح های سدسازی یکی پس از دیگری اجرا شد.

کیانی گفت: دولت باید مدیریت قاطع و وجه قهری در مدیریت منابع آبی داشته باشد و باید در مرحله اول دست مافیای آب که سودهای کلانی در سدسازی و انتقال آب بین حوضه  داشته‌ است ، قطع شود.

وی افزود:بی توجهی به مدیریت حوضه آبریز زاینده‌رود و غلبه نگاه استانی بر نگاه ملی نسبت به آب در ایجاد بحران آب دخیل است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در مدیریت منابع آب باید آموزشی را که از دوران مدارس و کودکی آغاز می شود، در دستور کار قرار دهیم، ادامه داد: انجام کار کارشناسی و گوش سپردن به آن دومین عامل مهم در مدیریت آب است.

وی تصریح کرد: توجه به روش‌های آبیاری، آبخیزداری، اصلاح الگوی کشت، جلوگیری از کشت محصولات آب بر، بررسی توسعه بی‌رویه سدسازی، اصلاح فضای سبز شهر با گیاهان مقاوم در برابر خشکی و غیره از جمله مواردی است که باید در این بخش به آن توجه شود.

کیانی تصریح کرد : تولید برق با انرژی خورشیدی را باید جایگزین آب کنیم و از این راه اقدام به توسعه انرژی‌های پاک شود.

انتهای پیام/م

بحران آب نه به سبب کمبود بارش ها بلکه به سبب سوء مدیریت ها و بهره وری کم از آب است

برچسب ها: شورای شهر ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.