برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش مرزی نوسود شهرستان پاوه

نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش مرزی نوسود شهرستان پاوه برگزار شد .

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش مرزی نوسود شهرستان پاوه در بخشداری الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، سرعت بخشیدن به عملیات اجرای فیبر نوری، هماهنگی و تعامل ادارات صنعت، معدن و تجارت و گمرک در راستای رفع مشکلات موجود در کارت های مرزنشینان را نیز مورد تاکید قرار داد.

وی گفت : مهمترین موضوع جلسه توجه به توسعه راه های ارتباطی و حذف نقاط حادثه خیز بخش نوسود است که مبلغ 40 میلیارد ریال از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اختصاص داده شده است.

الهی تبار افزود: همچنین مقرر شد از محل اعتبارات مناطق حادثه خیز مبلغی برای رفع نقاط حادثه خیز راه ارتباطی پاوه به نوسود اختصاص داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: در حوزه گردشگری هم با توجه به ظرفیت های بیشمار گردشگری شهرستان پاوه و بخش نوسود مقرر شد با حمایت های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و دیگر دستگاه ها از این منبع پایدار درآمدی برای توسعه بخش و رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و کمک به معیشت مردم بهره گرفته شود.

سعدی مصطفی زاده بخشدار نوسود گفت :  مهمترین مطالبات مردم این بخش رسمی شدن مرز شوشمی، توسعه راه های ارتباطی بخش به عنوان اساس توسعه و تقویت گردشگری به عنوان مهمترین ظرفیت و پتانسیل برای ایجاد اشتغال و منبع پایدار درآمدی در راستای تأمین معیشت مردم است .

ایده پور فرماندار پاوه گفت: دولت مرکزی عراق موافقت خود را برای بازگشایی مرز شوشمی نوسود به استانداری حلبچه اعلام و ابلاغ کرده است.

وی افزود: در صورت اجرایی شدن این موضوع در آینده ای بسیار نزدیک شاهد تردد مسافران و گردشگران از مرز شوشمی شهرستان پاوه با عراق و بالعکس خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

انتظارها برای بازگشایی مرز شوشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.