افتتاح نمایشگاه محصولات مذهبی فرهنگی غدیر در گناوه

دومین نمایشگاه محصولات مذهبی فرهنگی غدیر همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت به همت بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان گناوه در نگارخانه شادروان افتخاری افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه محصولات مذهبی فرهنگی غدیر در گناوهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید شیخی دبیر بنیاد بین المللی غدیر شهرستان گناوه ظهر چهارشنبه  اظهار داشت: این نمایشگاه برای دومین سال پیاپی در گناوه به مناسبت دهه امامت و ولایت توسط بنیاد غدیر این شهرستان برای ترویج فرهنگ غدیر برپا شده است که امیدواریم مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی افزود: در این نمایشگاه محصولات مختلف فرهنگی - مذهبی از جمله محصولاتی با نوشته‌های مخصوص غدیر مانند انواع ریسه، پرچم، مداد رنگی، دفتر نقاشی، کاغذ کادو، آویز ماشین با نوشته غدیری، کتاب و لوح‌های فشرده با موضوع غدیر، محصولات عفاف و حجاب، نوشت افزار‌های اسلامی ایرانی و تابلو و پوستر غدیروانواع محصولات متنوع با تصاویر غدیر ارائه شده است.

وی گفت: این نمایشگاه از امروز ۳۱ مرداد همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت تا پایان روز ۱۴ شهریور روز مباهله در نگارخانه شادروان افتخاری گناوه دایر است و در دو نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعد از ظهر ۱۸ تا ۲۱ آماده بازدید علاقمندان است.

غدیر محور وحدت است

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه در حاشیه این نمایشگاه پیرامون دهه امامت و ولایت با تبریک فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر و دهه امات و ولایت گفت: هرساله با توجه به بافت مذهبی و اعتقادی که مردم این منطقه به اهل بیت (ع) و امیرالمومنین علی (ع) دارند شاهد برگزاری برنامه‌های خوب و متنوعی در ایام دهه امامت و ولایت در سطح شهرستان گناوه هستیم.

وی افزود: به همت هیئت‌های مذهبی، مردم و بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان امسال نیز برنامه‌های بسیار متنوع و گوناگونی مانند چراغانی خیابان‌ها و معابر و نصب پرچم‌های متنوع سر در ادارت و برگزاری جشن‌های متنوع برای این ایام مبارک تدارک دیده شده است.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: امروز و همزمان با عید سعید قربان پس از اقامه نماز در صبح روز عید شاهد افتتاح دومین نمایشگاه محصولات فرهنگی مذهبی غدیردر گناوه هستیم که محصولات متنوع مذهبی متناسب این ایام را ارائه کرده است.

رکنی حسینی گفت: جشن‌ها و برنامه‌های متنوع بسیاری در نقاط مختلف شهر برگزارخواهد شد که جا دارد از تلاش بی‌شائبه همه دست‌اندرکاران این برنامه‌ها در این دهه تقدیر و تشکر می‌کنم.

امام جمعه گناوه گفت: آنچه امروز مسئولیت دست‌اندرکاران برنامه‌های غدیر را سنگین‌تر می‌کند معرفی غدیر و صاحب غدیر آن به نسل جوان و نوجوان جامعه است.

رکنی حسینی اظهار کرد: با توجه به تبلیغاتی که امروزه بر علیه مکتب اهل بیت (ع) از سوی دشمنان صورت می‌گیرد غدیر که محور وحدت است می‌تواند جوانان ما را با آموزه‌های این مکتب و امام مومنان (ع) بیشتر آشنا کند.

غدیر اوج اعیاد اسلامی است

حجت‌الاسلام آیت اندرزیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاهگفت: عید غدیر خم عید امامت و ولایت و عیدسرپرستی امیرالمونین علی (ع) و اوج اعیاد اسلامی است.

وی گفت: امسال نیز مانند سنوات گذشته، ولی با رویکرد جدیدتر و با برنامه‌های متنوع‌تر و گسترده‌تر مذهبی فرهنگی در ایام غدیریه و دهه امامت و ولایت در سطح شهرستان خواهیم بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه پیرامون نمایشگاه محصولات غدیر گفت: نمایشگاه غدیر با نام و یاد امیرالمونین و ارائه محصولات منتاسب این ایام به همت بنیاد بین المللی غدیر برپا شده که برای بازدید عموم آزاد است.

وی گفت: این برنامه‌ها در راستای آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان جامعه با فرهنگ غدیر و امیرالمومنین علی (ع) تدارک دیده شده‌اند.

وی گفت: برنامه‌های مختلفی که برای این ایام در سطح شهرستان پیش‌بینی شده شامل مسابقات متنوع در مساجد و حسینیه‌ها، برگزاری جشن‌های گوناگون، نشست‌های صمیمی و جلسات کارگروهی بر مبنای غدیر و گفتمان‌های دینی است که در برخی از مراکز فرهنگی و پایگاه‌های مقاومت و برنامه‌های متنوع دیگر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اندرزیان اظهار داشت: همایش بزرگ به‌سوی غدیر نیز امشب با حضور عموم مردم، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، مسئولان شهری و شهرستانی در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد و همه ما خدا را شاکریم که توانسته‌ایم خدمتی کوچک به آستان امیرالمومنین (ع) داشته باشیم.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: ائمه اطهار ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.