شناسایی ۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان اردبیل

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های این استان شناسایی شده است.

علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: 25 نقطه حادثه‌ خیز در جاده های این استان شناسایی شده که 6 مورد از این نقاط با 50 میلیارد ریال اعتبار در حال اصلاح و مرمت است.

وی افزود: هفت مورد از این نقاط نیز در حال مطالعه است تا به تدریج عملیات بهسازی و ایمن‌سازی آنها عملیاتی شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل بیان کرد: وظیفه راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای حفظ و نگهداری راه‌ ها و همچنین ایمن‌ سازی مسیرهای تردد است و حتی یک درصد تصادفات در نقاط حادثه ‌خیز استان رخ نمی‌ دهد.

رحمتی به کمبود اعتبارات در حوزه بهسازی، خط‌ کشی جاده‌ ها و نصب تابلوها اشاره کرد و گفت: برای راه ‌های شریانی از محل اعتبارات ملی‌ می‌ توان جذب اعتبار داشت اما برای راه ‌های غیرشریانی باید اعتبارات استانی تامین شود که در این زمینه تخصیص اعتبار بسیار محدود و ناچیز است.

وی افزود: در 2 سال گذشته استان اردبیل رتبه‌ های ممتاز را در کاهش تصادفات جاده‌ ای کسب کرده و در 6 هزار و 372 کیلومتر حوزه راه ‌های استان تعداد کشته ‌ها از 228 نفر به کمتر از 124 نفر رسیده است.

رحمتی بیان کرد: اما امسال بر اثر وقوع تصادف در جاده های استان در فروردین‌ ماه 10 کشته، اردیبهشت 14 کشته، خرداد ماه 21 کشته و تیرماه 19 کشته به ثبت رسیده و با یک وضعیت بحرانی در شمال استان در بحث تصادفات روبرو هستیم.

وی ضرورت اقدامات زیرساختی در جاده های استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: 27 دوربین نظارت تصویری و سرعت سنج به سامانه هوشمند جاده‌ ای افزوده شده تا ایمن‌سازی راه‌ ها مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

کسب رتبه ممتاز اردبیل در کاهش تصادفات جاده ای

برچسب ها: راهداری ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.