انتقاد استاندار مازندران از اظهارنظر‌های غیرکارشناسی درباره مناطق آزاد

استاندار مازندران گفت: با اظهار نظر‌های غیرکارشناسی به مردم درباره مزایای مناطق آزاد اطلاعات نادرست ندهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،  محمد اسلامی استاندار مازندران در نشست خبری هفته دولت با گرامیداشت این هفته  و یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر گفت: این دو شخصیت ماندگار با ایمان راسخ و تعهد به انقلاب نمونه کامل یک مدیر ساده زیست بودند.

وی به پیروی از سیره، منش و روش شهیدان رجایی و باهنر اشاره کردو افزود: مازندران در شرایط کنونی با وجود نیرو‌های ارزشی می‌تواند درصدد مقابله  با افرادی که با هزینه‌ های هنگفت سعی  در جدایی مردم از انقلاب و جمهوری اسلامی دارند برآید و حقایق را به تصویر بکشد.

اسلامی با ابراز تعجب از برخی موضع گیری‌ های رسانه‌ ها در مورد تعیین تکلیف منطقه آزاد در مازندران گفت: قانون و آیین نامه تبیین کننده وضعیت منطقه آزاد و منطقه ویزه است.

استاندار مازندران با بیان اینکه تعیین نقطه‌ای از استان به عنوان منطقه آزاد نیازمند مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان است، افزود: مکانی که به عنوان منطقه آزاد انتخاب می‌ شود باید دارای اراضی ملی باشد که این اراضی فقط در شرق مازندران قرار دارد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد مناطق مختلف به عنوان منطقه آزاد باید با توجه به نیاز‌های مردمی باشد، گفت: سرمایه گذاری در استان باید صادرت گرا باشد تا از ظرفیت قانونی این مناطق در جهت شتاب بخشی صادرات محصولات و شکوفایی اقتصادی بهره برد.

اسلامی به اظهار نظر‌های غیر کارشناسی برخی افراد در مورد منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: اظهار نظر‌ها در مورد منطقه آزاد باید اصولی و بر اساس توسعه استان باشد.

استاندار مازندران با انتقاد از دادن اطلاعات نادرست به مردم درباره مزایای مناطق آزاد گفت: واردات کالا از خارج از کشور به مناطق آزاد به منظئر عرضه به مسافران ممنوع است و مجوز واردات خودرو‌های سواری خارجی در این منطق فقط به اشخاصی که در این منطق کار اقتصادی می‌ کنند داده می‌ شود.

وی با بیان اینکه ۵۴۵ پروژه با اعتبار  چهار هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان درهفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می‌ شود، افزود: این پروژه‌ها عمدتا در بخش‌ های برق، کشاورزی، شهرداری ها، بنیاد مسکن، ورزش و جوانان و شیلات است.

اسلامی با بیان اینکه بیشترین پروژه‌ ها در شهرستان‌ های نور، آمل، بابل و ساری افتتاح می‌ شود، گفت: از مجموع پروژه‌ ها ۱۳ پروژه با اعتبار ۲۲۵ میلیارد تومان و اشتغال زایی  ۵۱۶ نفر، ۵۳۲ طرح در بخش عمرانی و زیرساختی، ۵۱۰ پروژه در حوزه ادارات و دستگاه‌ های اجرایی و بخش خصوصی، ۳۵ پروژه در حوزه عمرانی شهری و شهرداری‌ ها و ۲۷ پروژه با اعتبار ۲۸۶ میلیارد تومان در این هفته کلنگ زنی می‌ شود.

استاندار مازندران به تبیین نقشه توسعه و تعالی مازندران در اتاق فکر اشاره کرد و گفت: این نقشه در ۳ مرحله احصا مسائل و مشکلات، احصا راه حل و برنامه ریزی برای داشتن یک نگاه آینده پژوهانه قابل اجرا است.

اسلامی بخشی نگری و نگاه محلی را از مشکلات مازندران دانست و افزود: نبود نگاه یکپارچه در بخش‌ های صنعتی، کشاورزی و یا گردشگری سبب شد تا امروز شاهد و ناظر عقب ماندگی توسعه‌ ای در استان باشیم.

وی با اشاره به سفر هیئت اقتصادی ولگاگراد روسیه در چند روز اخیر گفت: این سفر  به عنوان اقتصاد دریا محور می‌ تواند به هدفگذاری سه میلیارد دلاری صادرات در استان منجر شود.

انتهای پیام/ م

پایانی برای شایعه پراکنی‌ ها درباره مناطق آزاد

برچسب ها: استانداری ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.