تاثیر منفی جنگ تجاری چین و آمریکا بر رشد اقتصاد جهانی

اختلاف تجاری میان آمریکا و چین احتمالا در سال ۲۰۱۸ افزایش می‌یابد و بر رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز تاثیر می‌گذارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اسپوتنیک، آژانس اعتبارسنجی مودیز روز چهارشنبه در گزارش خود اعلام کرد: «ما بر این باور هستیم که تنش تجاری میان آمریکا و چین در سال جاری میلادی بدتر خواهد شد و بر رشد اقتصاد جهانی در سال آینده نیز تاثیر منفی خواهد داشت. از این روست که در حال حاضر فکر می کنیم دولت آمریکا با اعمال برخی از محدودیت های اضافی خود بر واردات از چین به آینده می نگرد.»

این آژانس پیش بینی کرد با افزایش تعرفه های آمریکا بر واردات از چین و اقدامات تلافی جویانه پکن سبب خواهد شد تا تولید ناخالص ملی چین در سال 2019 میلادی به میزان 0.5 درصد کاهش یابد. اما مقامات چینی به احتمال زیاد به این تغییرات با دنبال کردن یک سیاست مالی میانه رو و کاهش اقدامات تسریع نقدینگی واکنش نشان می دهند.

تولید ناخالص ملی کشورهای گروه بیست در سال 2018 به میزان 3.3 درصد و در سال 2019 به 3.1 درصد رشد خواهد رسید. آژانس مودیز اعلام کرد: «کشورهای پیشرفته در سال 2018 رشد اقتصادی 2.3 درصدی و در سال 2019 رشد 2 درصدی خواهند داشت. سایر کشورهای عضو گره 20 رشدی حدود 5.1 در سال های 2018 و 2019 خواهند داشت.»

در پی دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش تعرفه ها بر واردات کالاها از چین در ماه مارس 2018، روابط تجاری میان این دو کشور با اصطکاک های زیادی همراه شده است. ترامپ بارها و بارها وعده داده است که کاستی های تجاری آمریکا با چین را حل خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار