چهار کشته و زخمی در حادثه ریزش غار یخی چما

ریزش غار یخی چما در چهارمحال و بختیاری، یک کشته و سه مصدوم بر جای گذاشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان چهارمحال و بختیاری؛ ریزش غار یخی چما در شهرستان کوهرنگ، یک کشته و سه مصدوم بر جای گذاشت.

عصر روز گذشته پنج شنبه اول شهریور ۹۷، بخشی از غار یخی چما به دلیل ذوب برف‌ها و گرمای شدید هوا ریزش کرد و باعث محبوس شدن تعدادی از مسافران شد.

نیرو‌های امدادی هلال احمر و اورژانس بلافاصله در محل حادثه حاضر و عملیات امدادرسانی را آغاز کردند.

سرانجام پس از تلاش نیرو‌های امدادی مسافران از زیر برف و یخ خارج شدند، اما در این حادثه یک نفر به علت شدت جراحات وارده جان باخت و سه نفر دیگر هم زخمی شدند که یک نفر از آنان به بیمارستان سیدالشهدا (ع) فارسان منتقل شد.

گفتنی است: سال گذشته و در تاریخ ۱۱ شهریور ۹۶ نیز در حادثه مشابهی و بر اثر شکسته شدن و ریزش قسمتی از برف غار یخی چما، دو جوان ۳۲ و ۲۷ ساله کشته شدند و یک  مرد ۵۸ ساله مصدوم گردید.

غار یخی چما در فاصله ۲۵ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ و ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری و در نزدیکی روستای شیخ علیخان قرار دارد.

این غار شبیه تنگه‌ای بزرگ و انباری پر برف است که ارتفاع برف‌های آن تا ۵۰ متر می‌رسد و به عنوان یک یخچال طبیعی و دائمی از جاذبه‌های دیدنی برای سفر‌های تابستانی به شمار می‌رود.

قرار گرفتن در دره‌ای عمیق و انباشت برف‌های چندین ساله در این مکان سبب شده، قندیل‌های یخ و توده‌های عظیم برف به صورت دائمی و در تمام فصول سال در غار چما باقی بماند.

انتهای پیام/ف

یک کشته و سه مصدوم در ریزش غار یخی چما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.