0.3 درصد از مجرمان زندان‌های استان اصفهان دوباره به زندان بر می‌گردند

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: 0.3 درصد از مجرمان زندان‌های استان اصفهان باز به زندان بر می‌گردندو این آمار که نسبت به کل کشور پایین‌تر است نشان‌دهنده اثرگذاری اصلاح و تربیت در سطح زندان‌های استان اصفهان است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسدالله گرجی‌زاده مدیرکل زندان‌های استان اصفهان دیروز در مراسم تودیع و معارفه زندان خمینی‌شهر با بیان این‌که زندان‌بانی از مشقت‌بارترین کارهاست و زندان‌بان با سختی‌های زیادی روبروست که قابل مقایسه با دیگر شغل‌ها نیست، اظهار کرد: هر چه ما در سازمان زندان‌ها داریم به لطف شهید لاجوردی است و روش‌هایی که اکنون استفاده می‌شود از ابتکارات، اقدامات و اهداف این شهید بزرگوار است.

وی با اشاره به این‌که زندان مدیریت بحران نیاز داشته و شرایط ویژه‌ای دارد، افزود: زندان‌بان باید مجرمان و بزهکاران جامعه را تحویل گرفته و انسانی سالم و اصلاح تربیت شده را به جامعه برگرداند، زندانی باید به زندان‌بان اعتماد پیدا کند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به این‌که کار اصلاح و تربیت آسان نیست، اضافه کرد: زندان‌های استان با کمبود نیرو و کمترین امکانات روبرو است، آمار زندانیان 4 برابر میزانی است که باید در زندان‌ها داشته باشیم، برای اصلاح و تربیت اصولی هم باید یک چهارم این آمار را می‌داشتیم، زندان‌بان‌ها با شرایط موجود کار می‌کنند و زندان‌بانی می‌تواند فعالیت اصلاحی انجام دهد که با زندانی آشنایی پیدا کرده و نسبت به خانواده زندانی دغدغه‌مند شود.

وی خبر داد: 2 هزار و 400 نفر زندانی حافظ قرآن، هزار و 500 نفر زندانی در حال تحصیل، 9 هزار و 700 نفر زندانی حرفه‌آموز و 7 هزار و 600 نفر زندانی شاغل در زندان‌های استان اصفهان وجود دارد، اداره کل زندان‌های استان اصفهان با برنامه‌هایی که داشته توانست رتبه برتر در امر اصلاح و تربیت زندانی را در سطح کشور کسب کند.

گرجی‌زاده با تأکید بر این‌که اگر زندان برای زندانی عادی‌سازی شد، آمار جرائم افزایش می‌یابد، تصریح کرد: هزینه‌های نگهداری زندان‌ها بسیار بالا است، تا آن‌جا که امکان دارد باید برای جرائم سنگین مجازات زندانی کردن را انتخاب کرد و برای جرائم سبک از مجازات‌های دیگری استفاده شود تا از ورود افراد به فضای زندان تا حد امکان جلوگیری شود که این آشنایی افراد با زندان باعث عادی‌سازی می شود، زندان کارگشا نیست.

وی با اعلام این‌که ایران در بین 8 کشور دنیا قرار دارد که بیشترین آمار زندانی را دارد، اذعان کرد: 0.3 درصد از مجرمان زندان‌های استان اصفهان باز به زندان بر می‌گردند و این آمار که نسبت به کل کشور پایین‌تر است نشان‌دهنده اثرگذاری اصلاح و تربیت در سطح زندان‌های استان اصفهان است.

محمود مسلم‌زاده فرماندار خمینی‌شهر نیز در ادامه گفت: انسان اگر برای خدمتی انتخاب می‌شود با توکل به خدا و هدف خدمت به خلق، ارتقا و حفظ نظام در سایه ولایت و خط مشی آن دستگاه اداری باید گام بر دارد.

وی ادامه داد: عمر خدمت به سرعت طی می‌شود، مهم این است که کارها مورد رضای خدا قرار گیرد و خدمت به مردم و اقداماتی ماندگار باشد، همه با کارهای روزمره روبرو هستیم که گذرا هستند اما باید به برنامه‌های هدف‌دار با رویکرد ماندگاری اهمیت دهیم.

فرماندار خمینی‌شهر با اشاره به این‌که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و باید برای مردم دستاوردهای این 40 ساله تبیین شود، ابراز کرد: اگر بر اساس برنامه امور را تعریف کنیم افراد بعدی هم که مسؤولیت را دست می‌گیرند همان روش را ادامه خواهند داد و به نوعی ریل‌گذاری خوبی انجام می‌شود، امروزه وقتی برای جزیره‌ای کار کردن و آزمون و خطا وجود ندارد و نیازمند توسعه پایدار هستیم.

یوسف کریمی دادستان خمینی‌شهر نیز در ادامه بیان کرد: اداره کردن زندان خمینی‌شهر کار سنگینی است، وضعیت شهرستان به گونه‌ای است که ناچار هستیم در برخورد با برخی بزهکاری‌ها شدت عمل نشان دهیم و برخورد جدی و قاطع داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برخی از مجرمان جایگاهی جز زندان ندارند هر چند تلاش بسیاری می‌شود تا در بخش‌های کارگری فعالیت داشته باشند اما برخی از مجرمان بنا به نوع جرم باید عمر خود را در زندان سپری کنند.

در آیینی با حضور مسؤولان و خیران خمینی‌شهری از زحمات ابراهیم شیروانی رئیس زندان این شهرستان تقدیر و مجتبی وزیری که پیش از این ریاست زندان نایین را بر عهده داشت به عنوان رئیس زندان شهرستان خمینی‌شهر معرفی شد.

 

انتهای پیم/م

 

مراسم تودیع ومعارفه رئیس زندان خمینی‌شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.