وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد هواپیما‌های «پادکار» که هدف آن فریب دفاع ضدهوایی دشمن است، چندین پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیز داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا از آزمایش موفقیت‌آمیز هواپیما‌های «پادکار» با هدف فریب دفاع ضدهوایی دشمن خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد این هواپیما با نام MALD-X، در تاریخ ۲۰ و ۲۲ اوت چندین پرواز آزمایشی در کالیفرنیا داشته است.

شرکت «ریتیون» که از بزرگترین شرکت‌های هوافضا و صنایع جنگ‌افزاری آمریکاست، در سال ۲۰۱۶ قراردادی به ارزش ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار برای ساخت این هواپیمای سبک (کمتر از ۱۳۶ کیلوگرم) منعقد کرده است.

بنا بر اعلام این شرکت، این هواپیما شبیه یک هواپیمای آمریکایی با شعاع عملیاتی ۹۲۵ کیلومتر و استقامت پرواز ۹۰ دقیقه است.

ایده ساخت این هواپیما این است که برای منحرف کردن توجه سامانه‌های دفاع هوایی دشمن در زمانی که جنگنده‌های واقعی قصد ورود به حریم هوایی دشمن و بمباران آن کشور را دارند، از یک هواپیمای باری که در ارتفاع بالا پرواز می‌کند، شراره‌هایی (فلر) به سمت سامانه‌های دفاع هوایی دشمن شلیک می‌شود و سامانه‌های ضدهوایی دشمن به اشتباه این شراره‌ها را رهگیری و منهدم می‌کنند.

این هواپیما‌ها که به راحتی قابل جایگزینی با جنگنده‌های واقعی است، از به خطر افتادن جان خلبانان و انهدام جنگنده‌های فوق پیشرفته‌ای که پنتاگون با قیمت بسیار بالایی خریداری کرده است، جلوگیری می‌کند.

پروژه MALD-X نوعی از موشک طعمه MALD-J است که سامانه‌های دفاع هوایی را فریب می‌دهد و نیروی هوایی آمریکا از سال ۲۰۱۲ از آن استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار