خطیب نماز جمعه اهواز خواستار شد؛

جایگزین کردن پول ملی با دلار برای تجارت خارجی و خرید کالا

خطیب نماز جمعه اهواز خواستار جایگزین کردن پول ملی با دلار برای تجارت خارجی و خرید کالا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در خوزستان، در خطبه های نماز جمعه اهواز که در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) برگزار شد، به وابستگی اقتصاد ایران به دلار اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به فشارها و تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران اسلامی، امروز فرصت مناسبی برای رهایی اقتصاد کشور از دلار و استفاده از ارزهای معتبر جهانی است و رئیس جمهوری ما باید در این زمینه گام اساسی برای حذف دلار از اقتصاد و تجارت کشور بردارد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مثل کشورهای روسیه، چین و ترکیه باید دلار را از تجارت خارجی و خرید کالا حذف کرده و پول ملی را جایگزین آن نمایند.

آیت الله موسوی جزایری به تاکیدهای مقام معظم رهبری در سال های گذشته مبنی بر رهایی اقتصاد کشور از دلار اشاره کردو اذعان داشت: مصلحت کشور و مردم در این است که با شجاعت و برنامه اقتصاد کشور را از دلار رهایی بخشیم و از پول ملی برای واردات کالا از کشورهای همسو استفاده کنیم و این به نفع کشور و پویایی اقتصاد آن خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان حل مشکلات اقتصادی را اولویت نخست کشور دانست و با اشاره به اینکه برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید از مدیران باانگیزه و انقلابی استفاده کرد بیان داشت: کشور هم اکنون به برنامه ریزی برای عبور از مشکلات فعلی و کار و اقدام انقلابی نیاز دارد.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه خواستار ترمیم و تقویت کابینه دولت شد و اذعان کرد: در شرایط کنونی تقویت و ترمیم کابینه به دور از جناح بازی ضرورت است.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری بر هماهنگی بیش تر قوای سه گانه برای حل مشکلات اقتصادی کشور تاکید و در ادامه از کم کاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اصل 'نظارت' که یکی از وظایف اصلی آنان است انتقاد نمود.

وی تاکید کرد: با وحدت و همدلی و اقدام مناسب می توان بر مشکلات بغرنج کشور فائق آمد ،نباید اجازه دهیم دشمن به اهداف خباثت آمیز خود برسد.

امام جمعه اهواز در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه رجایی و باهنر به دست منافقین کوردل و هفته دولت اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای بیان کارهای دولت و قدردانی از مدیران و مسئولان زحمت کش و انقلابی است.

وی خدمتگزاری بی منت و مخلصانه را از ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر عنوان و بیان کرد: همه دولتمردان ما باید به رجایی و باهنر تاسی و به محرومان و قشرهای کم بضاعت خدمت کنند.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری با گرامیداشت دهه ولایت و امامت (عید قربان تا عید غدیر) همه فرق اسلامی را در این دهه به وحدت فرا خواند و گفت: قرآن همه مسلمانان را به وحدت و دوری از تفرقه فرا خوانده است و این یک امر واجب است.

خطیب جمعه اهواز ضمن توصیه مومنان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به بزرگداشت عید غدیر و اطعام فقرا تصریح کرد: عید ولایت فرصتی برای ابراز محبت به امام علی(ع) و اهل بیت و نفرت از فرقه ضاله وهابیت است.

وی افزود: در دهه ولایت و امامت و عید غدیر باید قدرت خود را به وهابیت خبیث نشان دهیم و با اجتماعات خود جواب دندان شکنی به آنان بدهیم.

انتهای پیام/گ

تاکید امام جمعه اهواز بر حذف دلار از تجارت خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.