دیکتاتور سابق اسپانیا نبش قبر می‌شود

دولت اسپانیا در یک اقدام تاریخی با طرح نبش قبر ژنرال «فرانسیسکو فرانکو» دیکتاتور سابق این کشور و انتقال بقایای جسد او به مکانی دیگر موافقت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت اسپانیا در یک اقدام تاریخی با طرح نبش قبر دیکتاتور سابق این کشور و انتقال بقایای جسد او به مکانی دیگر موافقت و آن را برای تصویب نهایی تسلیم پارلمان کرد.

دیکتاتور سابق اسپانیا نبش قبر می‌شود
فرانسیسکو فرانکو، دیکتاتور سابق اسپانیا

ژنرال فرانسیسکو فرانکو از سال ۱۹۳۹ به مدت ۳۶ سال بر اسپانیا حکومت کرد و در حال حاضر تنها رهبر فاشیستی است که در اروپا دارای بنای یادبود است.

در دوران حکومت فرانکو دهها هزار مبارز ملی‌گرا و جمهوریخواه در جنگ داخلی اسپانیا کشته شدند که بیشتر آنها اکنون در حومه مادرید در محلی به نام دره «لوس کایدوس» کنار قبر او دفن شده‌اند.

دیکتاتور سابق اسپانیا نبش قبر می‌شود
دره لوس کایدوس، محل دفن ژنرال فرانسیسکو فرانکو و قربانیان جنگ داخلی اسپانیا

دفن فرانکو در محلی که قربانیان حکومت او در آنجا دفن شده‌اند و همچنین ساخت بنای یادبود برای او مساله‌ای است که از زمان مرگش در سال ۱۹۷۵ همواره با مخالفت‌های زیادی در جامعه اسپانیا روبرو بوده است.

دولت اسپانیا چندی پیش پس از حدود ۴۰ سال نام تمامی خیابان‌های پایتخت که یادآور دوران حکومت دیکتاتور سابق این کشور بودند را نیز تغییر داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار