برترین‌های هفته پنجم لیگ برتر؛

پدیده، برترین تیم/ ماریون سیلوا، برترین بازیکن

پدیده مشهد و هافک برزیلی ذوب آهن عنوان‌های برترین تیم و بازیکن هفته پنجم لیگ برتر را کسب کردند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با تداوم صدرنشینی پدیده مشهد با ثبت نخستین شکست پیکان، هت تریک پرسپولیس در توقف مقایل تیم‌های نیمه پایین جدول و این بار صنعت نفت آبادان، ادامه یافتن تساوی‌های سپاهان در بازی‌های خانگی با متوقف شدن مقابل تراکتورسازی، برتری سایپا مقابل پارس جنوبی و شکستن طلسم سه هفته ناکامی، پاره شدن نوار تساوی‌های یک بر یک گسترش فولاد به دلیل شکست خانگی از ذوب آهن، هت تریک گل نزدن مهاجمان استقلال در پنج هفته ابتدایی این فصل و رقم خوردن تساوی بدون گل شاگردان وینفرد شفر برابر فولاد، ثبت اولین پیروزی استقلال خوزستان مقابل تیم نگون بخت سپیدرود و در نهایت اولین پیروزی نساجی در تاریخ ایگ برتر برابر نفت مسجد سلیمان پایان یافت.

پدیده، برترین تیم/ ماریون سیلوا، برترین بازیکن

در بازی‌های این هفته پنج تیم حریفانشان را شکست دادند و ۳ دیدار هم با تساوی به اتمام رسید.

نتایج و‌ ترین‌های هفته پنجم لیگ برتر

استقلال تهران صفر - فولاد خوزستان صفر

گسترش فولاد تبریز صفر- ذوب آهن اصفهان۲: رضا خالقی فر (گسترش فولاد) ماریون سیلوا فرناندز (۲گل- ذوب آهن)

نساجی مازندران یک- نفت مسجد سلیمان صفر: علی اصغر عاشوری

صنعت نفت آبادان یک- پرسپولیس تهران یک : میلاد جهانی (صنعت نفت) علی علیپور (پرسپولیس)

سپاهان اصفهان۲- تراکتورسازی تبریز۲: سجاد شهباززاده و عزت الله پورقاز (سپاهان) آنتونی استوکس و دانیال اسماعیلی فر (تراکتورسازی)
بهترین بازیکن: ماریون سیلوا (ذوب آهن)

پدیده، برترین تیم/ ماریون سیلوا، برترین بازیکن

  • ذوب آهن پس از برتری برابر نساجی در هفته اول لیگ، سه بازی بعدی اش را در ناکامی از کسب پیروزی به پایان رساند، اما در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز یک هافبک خلاق برزیلی به نام ماریون سیلوا فرناندز با به ثمر رساندن ۲ گل به یاری امید نمازی آمد تا نمایش کم نقص ذوبی‌ها با ۳ امتیاز همراه شود.
  • ماریون سیلوا که در هفته‌های قبل توانایی اش را در خط هافبک اثبات کرد برابر گسترش فولاد هنر گلزنی خود را هم نشان داد تا این تیم تبریزی پس از چهار تساوی متوالی یک بر یک، رنگ شکست را هم ببیند و ذوب آهن به رتبه چهارم جدول صعود کند. به همین دلیل هافبک ۲۶ ساله برزیلی ذوب آهن به عنوان برترین بازیکن هفته پنجم لیگ انتخاب می‌شود.

بیشتر بخوانید: دوئل قلعه نویی و توشاک برنده نداشت/صدرنشینی دوباره یحیی با پیکان سواری


برترین سرمربی: جواد نکونام(نساجی)

پدیده، برترین تیم/ ماریون سیلوا، برترین بازیکن

  • نساجی که در هفته‌های پیش به دلیل بدشانسی و ناداوری فرصت کسب پیروزی را از دست داده بود، سرانجام در دیدار با نفت مسجد سلیمان نخستین پیروزی خود در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر را ثبت کرد تا مردم قائمشهر به روز‌های خوش این تیم در ادامه رقابت‌ها امیدوار‌تر شوند.
  • استفاده جواد نکونام از تدابیر هجومی و بستن راه‌های نفوذ بازیکنان زهردار حریف سمت دروازه محمد امین رضایی جوان، یکی از عوامل اصلی این پیروزی بود و اگر محمد عباس زاده پنالتی اش را به شکل چیپ نمی‌زد شاید نخستین برد کاپیتان اسبق تیم ملی در بالاترین سطح فوتبال ایران به عنوان سرمربی، با نتیجه دلچسب تری رقم می‌خورد.
  • نکته اینجا است نکونام توانست مچ عبدالله ویسی را بخواباند که در هفته‌های ابتدایی برابر مربیان مدعی‌ای مانند امیر قلعه نویی و برانکو ایوانکوویچ قافیه را نباخته بود.
  • به همین دلیل جواد نکونام به عنوان برترین سرمربی هفته پنجم لیگ انتخاب می‌شود.

برترین تیم: پدیده مشهد

پدیده، برترین تیم/ ماریون سیلوا، برترین بازیکن

  • پدیده مانند فصل پیش در هفته‌های ابتدایی لیگ به یک شگفتی ساز تبدیل شده است با این تفاوت که شاگردان یحیی گل محمدی روند عالی خود را با مستحکم‌تر کردن صدرنشینی خود تا پایان هفته پنجم ادامه دادند و با برتری مقابل پیکان بالاتر از مدعیانی، چون سپاهان، پرسپولیس و ذوب آهن باقی ماندند.
  • نکته قابل تامل این است که شاگردان یحیی گل محمدی به جز برتری مقابل سپیدرود، سه پیروزی بعدی خود را از دقیقه ۸۵ به بعد رقم زده اند و همین امر نشان می‌دهد این تیم تا آخرین لحظات بازی هایش از جنگجویی دست نمی‌کشد.
  • ثبت نخستین شکست پیکان در فصل جاری سبب شد پدیده صدرنشین به عنوان برترین تیم هفته پنجم لیگ انتخاب شود.

برترین دروازه بان: احسان مرادیان(فولاد خوزستان)

پدیده، برترین تیم/ ماریون سیلوا، برترین بازیکن

  • هر چند وحید شیخ ویسی و احمد گوهری نمایش خوب خود در لیگ برتر را در پنجمین بازی پیکان و پارس جنوبی هم تکرار کردند، اما به دلیل اینکه عملکرد آن‌ها تاثیری در جلوگیری از شکست تیمهایشان نداشت، احسان مرادیان که در دیدار استقلال- فولاد بار‌ها برابر موقعیت‌های حریف واکنش‌های مناسبی داشت به عنوان برترین دروازه بان هفته پنجم انتخاب شد.
  • البته مرادیان در ادامه رقابت‌های لیگ باید با ابراهیم عالمه، دروازه بان اصلی تیم ملی سوریه و فصل گذشته سپاهان برای حضور در ترکیب اصلی تیم سیروس پورموسوی رقابت جدی‌ای را آغاز کند.

برترین بازی: سپاهان- تراکتورسازی

پدیده، برترین تیم/ ماریون سیلوا، برترین بازیکن

  • سپاهان و تراکتورسازی که ۲ مدعی اصلی قهرمانی فصل جاری لیگ هستند در هفته پنجم این رقابت‌ها یک نبرد فوق العاده جذاب و تماشایی داشتند. هرچند شاگردان امیر قلعه نویی در نیمه اول این دیدار حاکم زمین بودند، اما تبریزی‌ها در نیمه دوم با حرکات مسعود شجاعی و یوکیا سوگیتا کنترل بازی را دست گرفتند و موقعیت‌های خوبی روی دروازه حریف خلق کرند و در نهایت ۲ بار توانستند بازی باخته را به تساوی تبدیل کنند.
  • به همین دلیل بازی سپاهان و تراکتورسازی به عنوان برترین دیدار هفته پنجم لیگ انتخاب می‌شود.

اتفاق های هفته

پدیده، برترین تیم/ ماریون سیلوا، برترین بازیکن

اخراج فیروز کریمی از سرمربیگری گسترش فولاد پس از ثبت نخستین شکست فصل این تیم

تداوم روزهای خاکستری پرسپولیس و استقلال در آستانه دیدارهای حساس مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان و تقابل با حریفان قدرتمند قطری

برترین گلزنان لیگ: تا پایان هفته پنجم

پدیده، برترین تیم/ ماریون سیلوا، برترین بازیکن

۴ گل

  • وحید خشتان (استقلال خوزستان)

۳ گل

  • امین قاسمی نژاد (پدیده) سجاد شهباززاده (سپاهان)

۲ گل

  • وریا غفوری (استقلال) ابراهیم صالحی (پارس جنوبی جم) یونس شاکری (پدیده) علی علیپور و سیامک نعمتی (پرسپولیس) محمد قاضی (پیکان)
  • دانیال اسماعیلی فر و آنتونی استوکس (تراکتورسازی) ادی هرناندز و ماریون سیلوا فرناندز (ذوب آهن) مهرداد محمدی و ساسان انصاری (سپاهان)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار