مدیر حوزه‌های علمیه کشور در اربیل مطرح کرد:

جمع آوری طرح های اساتید برای تدوین بانک نرم افزاری در کشور

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: بیش از یک هزار طرح و ایده از سوی اساتید و کارشناسان حوزوی از سراسر کشور برای تدوین یک بانک نرم‌افزاری جمع آوری شد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور صبح امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: کادر مدارس و اساتید در حوزه‌های علمیه نقش بسزایی در زمینه تربیت و پرورش طلاب و رشد و تعالی حوزه دارند باید تلاش شود تا در راستای دستیابی به اهداف مورد نظر در زمینه‌های سخت‌افزری و نرم‌افزاری این مرکز را تجهیز کرد.

وی با قدردانی از افراد و نهادهایی که به حوزه خدمت می‌کنند، افزود: پایگاه اصلی روحانیت و حوزه جامعه و مردم هستند و روحانیت جز از مردم از پایگاهی کمک و استمداد نمی‌گیرد و باید قدردان مردم در مشارکت در امور حوزه باشیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه ما مدیون شهدا به ویژه علما و طلاب و فضلای شهید اردبیل و عالمان بزرگ این منطقه هستیم، تصریح کرد: بزرگانی چون مقدس اردبیلی و مرحوم آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله موسوی اردبیلی خدمات بزرگی ارائه داده‌اند که امروز فضلا و طلاب ادامه‌دهنده راه این بزرگان هستند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به کانون تشیع و انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز شاهد هستیم که در اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها و مراکز مختلف بین‌المللی به ویژه از سوی غربی‌ها، تحقیقات دقیقی درباره ایران اسلامی و حتی شهر مقدس قم و حوزه علمیه آن انجام می‌شود تا بتوانند راهکاری برای ضربه به نظام پیدا کنند و حتی در برخی مراکز علمی و دانشگاهی کشورهای اروپایی اطلاعاتی گاهی دقیق‌تر از ما از تشیع، انقلاب و حوزه دارند و در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف از حوزه‌ها برای ضربه زدن به کشور و اسلام است، افزود: گفتمان انقلاب اسلامی و موج دین‌گرایی در دنیا که از حوزه علمیه ایران و قم برخاست، از مهمترین برکات حوزه‌های علمیه بوده که تاثیرات فراوانی در دنیا داشته و می تواند به شبهات موجود در جهان پاسخگو باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور از جمع‌‌آوری بیش از یک هزار طرح و ایده از سوی اساتید و کارشناسان حوزوی از سراسر کشور برای تدوین یک بانک نرم‌افزاری خبر داد و گفت: 20 سند و منشور جامع و چشم‌انداز نیز در حوزه تدوین شده و بیش از 500 برنامه و طرح مدون و زنجیره‌ای در حال آماده شدن است که با وجود کاهش منابع مالی و اعتبارات تلاش می‌کنیم تا زمینه برای عملیاتی شدن آنها فراهم شود.

انتهای پیام/ع

پایگاه اصلی روحانیت و حوزه جامعه و مردم هستند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار