تعداد تلفات ابولا در کنگو به ۶۷ تن رسید

مسئولان می‌گویند شیوع ویروس ابولا در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو در این ماه موجب مرگ ۶۷ نفر شد.

تعداد تلفات ابولا در کنگو به ۶۷ تن رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان می‌گویند شیوع ویروس ابولا در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو در این ماه موجب مرگ ۶۷ نفر شد.

مسئولان کنگویی می‌گویند دارو‌های جدیدی برای مبارزه با این ویروس با وجود نگرانی‌ها درباره گسترش آن در مناطق تحت محاصره شورشیان در دسترس نیست.

از زمان شیوع ابولا در اول اوت در مانگینا در استان کیوو شمالی ۱۰۵ مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است که براساس گزارش وزارت بهداشت ۷۷ مورد از آن‌ها در آزمایش‌های پزشکی تایید شده است. گفته می‌شود ۱۱ نفر بهبود یافتند و ۶۷ نفر هم جان باختند.

"اولی ایلوگا کالنگا" وزیر بهداشت در روز پنجشنبه به مانگینا سفر کرد و شاهد ترخیص دو نفر از بیمارستان پس از استفاده از روش درمانی جدید به نام ام‌ای بی ۱۱۴ بود.

وزارت بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد این دو نفر از آن ده بیماری بودند که درمان ملکولی ام‌ای بی ۱۱۴ دریافت کرده بودند.

این نخستین بار است که از این داروی ساخت آمریکا برای درمان ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو استفاده می‌شود. اوایل این هفته وزارت بهداشت گفته بود چهار داروی آزمایشی دیگر نیز برای درمان بیماران آلوده به این ویروس تایید شده است.

سازمان بهداشت جهانی در روز جمعه درباره علائمی هشدار داد که حاکی از گسترش این ویروس به شهر اویچا در استان کیوو شمالی است و می‌تواند موجب نامیدی تلاش‌ها برای مهار این ویروس شود.

در حالی که خود شهر اویچا تحت کنترل شورشیان نیست، پیتر سالاما رئیس امداد سازمان بهداشت جهانی گفت که این شهر کاملا در دل سرزمین‌هایی است که در اختیار گروه شورشی اوگاندایی موسوم به ائتلاف نیرو‌های دموکراتیک قرار دارد.

تعداد زیادی از شهروندان براثر ناآرامی‌ها در اطراف اویچا کشته شدند و کارکنان امداد، کشیش‌ها و کارکنان دولت در حال حاضر در گروگان شورشیان هستند.

اسپرانسی ماتوماهین مامور بهداشت مرزی گفت: «ما برای افزایش آگاهی درباره بهداشت در مقابله با ابولا اینجا هستیم. ما در اینجا یک مشکل بزرگی داریم و آن این است که مردم از شستن دست امتناع می‌کنند. این مشکلی برای ما است.»

بینون باکالا یکی از ساکنان محلی گفت: «من از ابولا می‌ترسم، اما پیشگیری‌هایی وجود دارد که من از آن‌ها پیروی می‌کنم که از جمله آن شستن دست است.»

انتهای پیام/

افزایش تعداد قربانیان ویروس ابولا در کنگو به ۶۷ نفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار