در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

طرح‌های حمایتی از کتابفروشان به صورت مستمر برگزار شود

مدیر یک کتابفروشی ضمن برشمردن نقاط قوت طرح‌های حمایتی از کتابفروشان، معتقد است این طرح‌ها باید به صورت مستمر برگزار شوند.

امیرعلی بیگ مدیر یک کتابفروشی، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ویژگی مثبت طرح تابستانه کتاب اظهار کرد: طرح های حمایتی از کتابفروشان که چند سالی است  به همت موسسه خانه کتاب برگزار می شوند، جزو نخستین طرح هایی هستند که یارانه را به صورت مستقیم به دست مصرف کننده کتاب می رسانند و مصرف کننده با انتخاب و سلیقه خود، کتاب خریداری می کند. این موضوع جزو نقاط قوت این طرح ها به شمار می آید.

وی ضمن تأکید بر این نکته که کتابفروشان به حمایت بیشتری نیاز دارند،  ادامه داد: این طرح ها به ویژه «تابستانه کتاب» باعث می شوند پای خوانندگان کتاب به کتابفروشی ها باز شود. این موضوع بسیار ارزشمند است؛ چرا که کتابفروشی ها در شرایط فعلی اقتصادی با مشکلات فراوان مواجه هستند. در نتیجه حضور مصرف کنندگان کتاب در این مراکز باعث ایجاد انگیزه و امید کتابفروشان برای ادامه فعالیت می شود.

او با بیان اینکه طرح «تابستانه کتاب» زمینه احیا و تقویت کتابفروشان را فراهم کرده است، اظهار کرد: بدون شک برگزاری این طرح ها به ویژه «تابستانه کتاب» باید در سال های آینده نیز استمرار داشته باشد.

علی بیگ در پایان گفت: پیشنهاد می کنم تمهیداتی اندیشیده شود تا مراکز استان هایی که کمتر از این طرح بهره برده اند یا اصلا بهره مند نشده اند، شرکت کنند. همچنین پیشنهاد می کنم در این طرح بیشتر به کتابفروشی های کوچک توجه شود؛ چرا که کتابفروشی های بزرگ در هر صورت مشتریان خود را دارند.

انتهای پیام/

طرح «تابستانه کتاب» احیاگر فعاليت بيشتر کتابفروشان

 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.