مورینیو به دنبال فرار از بحران زودهنگام مقابل تاتنهام/جدال حساس رم و آتالانتا در المپیکو

رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا، دوشنبه نیز پیگیری می‌شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می‌کنیم.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا،دوشنبه نیز پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

لیگ برتر انگلیس

منچستریونایتد - تاتنهام (ساعت 23 و 30 دقیقه)

شیاطین سرخ که فصل را متزلزل آغاز کردند و پس از پیروزی دشوار دو بر یک هفته نخست مقابل لستر، در هفته دوم مقابل یاران علیرضا جهانبخش در تیم برایتون سه بر دو شکست خوردند، امشب در هفته سوم کاری دشوار در اولدترافورد دارند و باید به مصاف شاگردان آماده پوچتینو بروند. خوزه مورینیو سرمربی پرتغالی شیاطین که فصل گذشته این تیم را نایب قهرمان کرد، روزهایی دشواری را روی نیمکت این تیم می گذراند و حتی سایه زین الدین زیدان را نیز که گفته می شود علاقه زیادی به نشستن روی نیمکت یونایتد را دارد، بالای سر خود احساس می کند. هواداران منچستر این روزها از شرایط تیمشان راضی نیستند و در فصل نقل و انتقالات نیز ، به جز فرد نتوانستند بازیکن شاخصی جذب کنند. گفته می شود پوگبا ستاره و کاپیتان جدید یونایتد نیز از شرایطش در این تیم راضی نیست و با مورینیو به مشکل برخورده است.مورینیو با پیروزی در بازی امشب مقابل تیم قدرتمند تاتنهام می تواند از فشار انتقادات خود را خارج کند و حداقل برای چند روزی آرامش داشته باشد.

البته منچستر برای این مسابقه چند مصدوم نیز دارد که مهمترین آنها، الکسیس سانچز، والنسیا، روخو و ماتیچ هستند که در بازی قبلی نیز غایب بودند و ممکن است به این مسابقه برسند. عدم آمادگی دخیا یکی دیگر از مشکلات این روزها منچستریونایتد است. دخیا این روزها اصلا نشان از یک دروازه بان آماده ندارد. از آغاز جام جهانی تاکنون 14 شوت داخل چارچوب به سمت دروازه دخیا زده شد که 10 ضربه وارد دروازه شده است.

در طرف مقابل تاتنهام شرایط بدی ندارد و هر دو مسابقه ابتدای فصل را برده است. پوچتینو و تیمش البته در بازی امشب نخستین محک جدی را می خورند و می شود متوجه شد که می توان  به عنوان یک مدعی قهرمانی به آنها نگاه کرد یا خیر. تاتنهام برای این مسابقه به جز سون هیونگ مین ستاره کره ای که همراه با تیم جوانان کره جنوبی در مسابقات آسیایی حضور دارد، چند مصدوم نیز از جمله وانیاما دارد که احتمالا نمی تواند در بازی امشب از آنها استفاده کند.

ویرایش

  • منچستریونایتد 21 بازی از 26 مسابقه ای که در لیگ برتر از تاتنهام پذیرایی کرده را پیروز شده است.
  • تاتنهام در مسابقات لیگ برتر در هیچ ورزشگاهی به اندازه اولدترافورد مغلوب نشده است.
  • از ابتدای فصل 2016-17 که مورینیو هدایت یونایتد را بر عهده گرفته است، این تیم 153 امتیاز کسب کرده که 16 امتیاز کمتر از تاتنهام و 31 امتیاز کمتر از منچسترسیتی در همین زمان است.
  • پوچتینو امشب دویستمین تجربه مربیگری خود را پشت سر خواهد گذاشت. از 199 بازی قبلی ، 123 بار آن را روی نیمکت تاتنهام نشسته است.

ویرایش

سری آ ایتالیا

رم - آتالانتا (ساعت 23)

گرگها پس از پیروزی در هفته نخست رقابتهای سری آ مقابل تورینو، امشب نخستین دیدار خانگی فصل خود را مقابل آتالانتا برگزار می کنند.  دی فرنچسکو که فصل گذشته توانست عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد و در سری آ سوم شد و در لیگ قهرمانان نیز تا نیمه نهایی همراه با تیمش بالا آمد، در مسابقات این فصل به دنبال موفقیت های بیشتر است . رم می خواهد در کنار یوونتوس و ناپولی و شاید اینتر برای قهرمانی این فصل سری آ بجنگد. البته آنها چند مهره تاثیر گذار خود را در فصل نقل و انتقالات از دست دادند. آلیسون بکر و راجا ناینگولان مهمترین خروجی ها جالوروسی بودند و گفته می شود کار انتقال استروتمن به تیم مارسی نیز تمام شده و او برای این دیدار در لیست در فرنچسکو قرار نگرفت.

آتالانتا نیز همچون رم چند مهره تاثیر گذارش را برای این فصل از دست داده است. کالدارا و اسپیناتزولا که قرار داد قرضیشان با این تیم تمام شد و به یوونتوس برگشتند. (البته کالدارا از یووه به میلان پیوست) برایان کریستانته هافبک فصل گذشته آتالانتا نیز به رم پیوسته و امشب احتمالا مقابل تیم سابق خود به میدان خواهد رفت. البته آتالانتا نیز فصل را خوب و با پیروزی چهار بر صفر مقابل فروزینونه آغاز کرد تا نشان دهد به خوبی توانسته جایگزین برای بازیکنان جدا شده پیدا کند.

ویرایش

  • آتالانتا از شش دیدار قبلیش در سری آ مقابل رم، سه بازی را پیروز شده است.
  • رم از سال 2014 تاکنون موفق نشده در ورزشگاه المپیکو تیم آتالانتا را شکست دهد.
  • آخرین باری که آتالانتا دو بازی ابتدای فصل خود را برده بود، به فصل 09-2008 برمیگردد.
  • رم تاکنون 799 شکست را در تاریخ سری آ تجربه کرده و در صورت شکست در بازی امشب به هشتصد خواهد رسید.
  • الکساندر کولاروف مدافع چپ رم نخستین گل خود در سری آ را مقابل آتالانتا به ثمر رسانده بود.

ویرایش

لالیگای اسپانیا

لوانته - سلتاویگو (ساعت 22 و 45 دقیقه)

اتلتیک بیلبائو - هوئسکا ( 00:30)

انتهای پیام/

پیش بازی رقابتهای فوتبال اروپا روز دوشنبه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار