افتتاح پروژه‌های عمرانی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال در هفته دولت

معاون استاندار بوشهر از افتتاح پروژه‌های عمرانی در هفته دولت خبرداد و گفت: در این هفته با اعتبار افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی، خدماتی، اشتغال‌زایی و زیربنایی افتتاح می‌شود.

افتتاح پروژه‌های عمرانی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال در هفته دولتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید خورشیدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی سمن‌ها با بانوان شهرستان دشتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: شهید رجایی سبک زندگی و یک میراث فرهنگی را برای ما به یادگار گذاشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر، به نقش سمن‌ها در ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ایرانیان همواره به کار جمعی غیردولتی علاقه‌مند بودند و خوشحالم در کشوری زندگی می‌کنم که سازمان مردم‌نهاد بخشی از حیات اجتماعی مردمان و استان بوشهر نسبت به سمن‌ها صاحب‌نام است.

وی با بیان اینکه دولت بر توسعه گسترش کمی و کیفی سمن‌ها تأکیددارند خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر از ۱۶۰ سمن به ۱۹۵ سمن افزایش‌یافته است و این نشان دهنده توجه ویژه به سازمان‌های مردم‌نهاد است.

خورشیدی با تاکید بر توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: از طرح‌هایی که توسط سمن‌ها به‌خصوص در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌شود استقبال می‌کنیم و سمن‌ها را برای شرکت در طرح‌های نظارتی حقوق شهروندی دعوت می‌کنم.

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی مورد تأکید هیئت دولت و ریاست جمهوری است گفت: قانون اساسی نیز ضامن حقوق شهروندی است در این زمینه سمن‌ها می‌توانند فعالیت بیشتری را داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر گفت: پیشنهاد می‌کنم نمایندگان سمن‌ها به اقتضای موضوع در کارگرو‌های فرهنگی اجتماعی شهرستان حضور داشته باشند و مشارکت کنند.

وی افزود: سمن‌ها حضور جدی‌تری در دوره‌های توانمندسازی که در دفتر اجتماعی استانداری برگزار می‌شود مشارکت داشته باشند.

خورشیدی بابیان این‌که سمن‌ها باید مطالبه گر باشند تأکید کرد: یکی از عمده‌ترین اهداف، رسالت‌ها و کار ویژه‌های آن‌ها مطالبه گری اجتماعی است.

وی بابیان این‌که خانه سمن‌های شهرستان دشتی تا در سال جاری افتتاح می‌شود افزود: شهرستان دشتی زمین‌های مناسبی برای گردشگری دارد و یکی از بهترین مشاغل می‌تواند زمینه گردشگری باشد.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر واگذاری پست‌های مدیریتی به بانوان شایسته افزود: تا امروز ۳۲ بانو در پست‌های مدیریتی استان مسئولیت دارند و در آینده نزدیک چند تن از بانوان در استان بوشهر پست‌های مدیریتی را عهده‌دار می‌شوند.

خورشیدی با اشاره به افتتاح طرح‌های عمرانی در هفته دولت افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده در این هفته با اعتبار افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی، خدماتی، اشتغال‌زایی و زیربنایی افتتاح می‌شود.

فرماندار شهرستان دشتی نیز گفت: در شهرستان دشتی ۲۰ سازمان مردم‌نهاد وجود دارد و چهار سازمان دیگر نیز تشکیل پرونده داده‌اند.

عبدالله نادری خاطرنشان کرد: حوزه ثبت سمن‌ها زنان و خانواده، فرهنگی هنری، عمرانی و محیط‌زیست، نشاط اجتماعی، علمی آموزشی، حقوق شهروندی، خبری، گردشگری است.

انتهای پیام/م

۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در استان بوشهر افتتاح می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.