آخرین وضعیت مصدومان زلزله یکشنبه کرمانشاه اعلام شد .

آزادی مسئول روابط عمومی اورژانس استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت : براساس گزارش بدست آماده از آخرین وضعیت مصدومان زلزله اخیر کرمانشاه این زمین لرزه ۲۶۷ مصدوم برجای گذاشت که ۲۲ نفر از مصدومان هنوز بستری هستند و تاکنون ۶ عمل جراحی برای مصدومان انجام گرفته است.

وی گفت : ساعت ۲:۴۳ بامداد چهارم شهریورماه زمین لرزه ای با قدرت ۵.۹ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر ، شهر تازه آباد شهرستان ثلاث باباجانی را لرزاند که بلافاصله ۵ تیم ارزیاب جهت بررسی مناطق متاثر شهرستان های ثلاث باباجانی ، روانسر ، جوانرود ، پاوه و سرپل ذهاب اعزام شدند.

آزادی افزود : این زمین لرزه در استان های آذربایجان غربی ، ایلام ، کردستان و همدان نیز احساس شد و در استان کرمانشاه ، منجر به شکسته شدن شیشه ها و تخریب دیوار و منازل مسکونی در شهرستان های ثلاث باباجانی ، جوانرود ، پاوه ، سرپل ذهاب ، روانسر ، کرند و گیلانغرب و ریزش کوه در مسیر جوانرود به ثلاث باباجانی و مریوان به پاوه شد.

وی افزود : در مناطقی که تحت تاثیر زمین لرزه بوده اند ، جمعیتی حدود ۴۱۰ هزار نفر سکونت دارند.

آزادی ادامه داد : پس از وقوع این زمین لرزه، ۵ تیم اورژانس، ۱۲ دستگاه آمبولانس ، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه خودروی عملیاتی به این مناطق اعزام شد.

وی گفت : در این زمین لرزه، ۲۶۷ نفر مصدوم شدند که ۱۳۷ نفر از آنها مرد و ۱۳۰ نفر از آنها زن بودند و کم سن ترین مصدوم این حادثه، پسر بچه ای دو ساله و مسن ترین مصدوم نیز زنی ۸۲ ساله بود.

این مسئول افزود : بیشترین مصدومین این زمین لرزه مربوط به رده سنی ۲۱ تا ۳۰ سال و بیشترین علل مصدومیت ، تروما دست و پا بود.

آزادی گفت : خوشبختانه از ۲۶۷ مصدوم این زمین لرزه، ۲۴۵ نفر ترخیص شده و ۲۲ نفر هنوز در بیمارستان های استان کرمانشاه، بستری هستند.

وی ادامه داد : همچنین تا کنون ۶ مورد عمل جراحی برای مصدومین انجام شده است.

وی افزود : در این زمین لرزه ۱۰۲ نفر در ثلاث باباجانی، ۴۵ نفر در کرمانشاه، ۴۰ نفر در روانسر، ۲۰ نفر در سرپل ذهاب، ۱۹ نفر در پاوه، ۱۹ نفر در جوانرود، ۱۰ نفر در گیلانغرب، ۸ نفر در اسلام آباد غرب و ۴ نفر در شهرستان دالاهو مصدوم شدند.

در شهرستان کامیاران استان کردستان نیز ۳ زن ۲۳، ۳۲ و ۴۳ ساله بر اثر زمین لرزه دچار مصدومیت شده و به بیمارستان سینا کردستان مراجعه کردند و پس از دریافت خدمات درمانی مورد نیاز، ترخیص شدند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

اعلام وضعیت مصدومان زلزله اخیر کرمانشاه

 

 

 

برچسب ها: اخبار پزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.