سازمان ملل: وضعیت غزنی به حالت عادی بازگشته است

سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که وضعیت شهر غزنی پس از دفع حمله طالبان دوباره به حالت عادی برگشته است.

سازمان ملل: وضعیت غزنی به حالت عادی بازگشته استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که وضعیت شهر غزنی پس از دفع حمله طالبان دوباره به حالت عادی برگشته است.

دفتر هماهنگی امور بشری سازمان ملل (اوچا) گفته است که در حال حاضر مردم شهر غزنی آزادانه به شهر و بازار می‌روند و همه روزه داد و ستد می‌کنند.

این اعلامیه افزوده است که روند ترمیم ساختمان‌های تجاری که در اثر حمله طالبان تخریب شده بودند نیز آغاز شده است. شبکه‌های مخابرات فعال شده، شفاخانه‌ها و ادارات دولتی نیز فعالند و جریان آب و برق در شهر به حالت معمول برگشته است.

در اعلامیه اوچا آمده است که مواد منفجره نشده‌ای که در مسیر شاهراه کابل-غزنی جاسازی شده بودند نیز پاکسازی شده و اکنون جاده‌ها به روی ترافیک باز است.

به گفته این نهاد، سازمان ملل با سایر شرکایی که کمک‌های بشری را به نیازمندان فراهم می‌کنند، بیش از ۲۱ هزار نفر را که در نتیجه حملات طالبان از خانه‌های‌شان بیجا شده‌اند را شناسایی و برای آنها کمک‌هایی فراهم کرده است.

بر اساس گزارش اعلامیه، تاکنون برای حدود ۱۱ هزار نفر از این بیجاشده‌ها کمک صورت گرفته است.

این در حالی مطرح می‌شود که نصیراحمد فقیری، عضو شورای ولایتی غزنی دو روز قبل به رسانه‌ها گفته بود که طالبان در حدود سه یا چهار کیلومتری مقر ولایت غزنی جا گرفته‌اند و درگیری‌های شبانه میان این گروه و نیروهای دولتی ادامه دارد.

وی هشدار داده بود که اگر نیروهای کافی به غزنی فرستاده نشوند، غزنی دوباره دچار فاجعه خواهد شد.

در حمله‌ای که در ۱۹ اسد/ مرداد سال جاری از سوی گروه طالبان به شهر غزنی صورت گرفت و طی چهار روز ادامه داشت، صدها نفر به شمول غیرنظامیان کشته و زخمی شدند.

در این حمله شماری از دفاتر حکومتی آسیب دیده و یا به طور کلی تخریب شدند و بخش خصوصی نیز متحمل ضررهای زیادی گردید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار