وجود تردید‌هایی درباره اطلاع ترامپ از مداخله خارجی در انتخابات ۲۰۱۶

بنا به نوشته روزنامه واشنگتن‌پست، هنوز تردید‌های درباره اینکه آیا رئیس جمهور در جریان مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ این کشور بوده، وجود دارد.

واشنگتن پست: تردید وکیل کوهن از احتمال اطلاع داشتن ترامپ از مداخله روسیه در انتخابات آمریکابه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، لانی دیویس، وکیل مایکل کوهن، وکیل سابق رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کوهن ممکن است اطلاعاتی را در اختیار داشته باشد که نشان می‌دهد دونالد ترامپ در جریان مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 این کشور بوده است.

این در حالی است که وکیل مایکل کوهن چند روز پیش به روزنامه واشنگتن پست گفته بود او هنوز مطمئن نیست آیا کوهن می‌داند که ترامپ در جریان مداخله روسیه در  انتخابات ریاست جمهوری بوده است یا خیر.

دیویس همچنین هفته گذشته گفته بود موکل او ممکن است اطلاعاتی را در اختیار داشته باشد که به تحقیقات در جریان رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، درباره ارتباط میان مسکو و کمپین انتخاباتی ترامپ کمک کند.

اکنون وکیل کوهن اعلام کرده هنوز به طور دقیق نمی‌داند که کوهن، بویژه درباره نشست ژوئن سال 2016 در برج ترامپ که با حضور پسر ترامپ و یک وکیل روسی برگزار شد، تا چه حد اطلاعات دارد.

رئیس جمهور آمریکا روز شنبه  پیامی توئیتری در واکنش به اظهارات دیویس منتشر کرد و در آن اظهارات وکیل کوهن را داستان ساختگی دیگری از سوی رسانه‌های خبری جعلی دانست. دیویس پیشتر گفته بود که او ثبات خواهد کرد که رئیس جمهور آمریکا از پیش در جریان نشست برج ترامپ بوده است.

کوهن هفته گذشته به شماری از جرایم بانکی و فرار مالیاتی خود  اعتراف کرد. از بین این جرایم، دستکم دو مورد مستقیما به شخص دونالد ترامپ مرتبط می‌شود و همین موضوع گمانه‌زنی‌ها را درباره اینکه او به عنوان شاهد با تحقیقات مولر همکاری کند، افزایش داده است.

روزنامه واشنگتن پست ماه گذشته گزارش داد که کوهن شاهد مکالمه میان ترامپ و پسرش درباره نشست برج ترامپ بوده است. این روزنامه در آن زمان منبع این خبر را ناشناس اعلام کرد اما این هفته افشا کرد که لانی دیویس منبع خبر مذکور بوده است. با این حال وکیل کوهن طی روزهای اخیر در مصاحبه با چندین شبکه خبری اعلام کرده که در جریان جزئیات اطلاعات کوهن نیست.

سناتور ریچارد بر، نماینده ایالت کارولینای شمالی در سنا و مارک وارنر، سناتور ایالت ویرجینیا هفته گذشته در بیانیه‌ای مشترک خواستار شهادت دوباره کوهن در برابر کمیته اطلاعاتی سنا شدند. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار