ورود توده گرد و خاک به جو استان کرمانشاه

ورود یک توده گرد و خاک که از بامداد امروز (دوشنبه) قصرشرین را فرا گرفت .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه نجفی سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت : میزان دید افقی ناشی از گرد و غبار در این شهرستان هم اکنون از حد استاندارد یک هواک پاک و سالم (10 هزار متر) ، 9 هزار متر کمتر است.

وی گفت : میزان دید افقی ناشی از آلودگی هوا و گرد و غبار در اوایل صبح امروز تا 300 متر کاهش یافته بود.

وی دمای کنونی شهرستان مرزی قصرشیرین را 30 درجه سانتیگراد بالای صفر و میزان رطوبت موجود در هوای این منطقه را نیز 23 درصد ذکر کرد.

سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان مرزی 63 روز درگیر گرد و خاک بود که روزهای غبارآلود در فروردین 12، اردیبهشت هفت، خرداد 12 ، تیر 20، مرداد 11 و شهریور یک روز به ثبت رسیده است.

خسروی مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود از عصر امروز شاهد نفود غبار به جو شهر کرمانشاه باشیم.

وی اظهار داشت: بنا بر اعلام ایستگاه های مستقر در ۲۴ ساعت گذشته سومار با ۴۵ گرمترین و کنگاور با ۱۴ درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط استان بودند.

وی افزود: دمای شهر کرمانشاه در خنک ترین زمان که صبح امروز بوده حداقل۱۷ و در بعداز ظهر دیروز به عنوان گرمترین ساعات ۴۱ درجه سانتیگراد بوده است.

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: هوای امروز استان، آفتابی، صاف در برخی ساعات همراه وزش باد و در نواحی مرزی غبارآلود خواهد بود که عصر امروز شاهد نفوذ گرد و غبار به نواحی مرکزی هستیم.

وی با اشاره به اینکه از فردا تا پایان هفته برای استان پدیده خاصی پیش بینی نمی شود، گفت:دمای هوای امروز و فردا روندی کاهشی دارد اما در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به صورت جزیی هوا گرمتر می شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

پدیده خاصی برای جو استان کرمانشاه پیش بینی نمی شود

 

 

 

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار