رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برای کشت محصولات در سال زراعی جدید پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عبدالرضا بازدار رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برای کشت محصولات در سال زراعی جدید پیش بینی شده است.

 

عبدالرضا بازدار اظهار داشت: ۴۰ هزار هکتار گندم آبی، ۲۰۰ هزار هکتار گندم دیم و ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا آبی در سال زراعی جدید در استان کشت می‌شود.


وی گفت: در این راستا ۲۳ هزار تن بذر مادری و انواع کود‌های شیمیایی ازته٬ فسفاته و پتاسه و سموم مورد نیاز کشاورزان در نظر گرفته شده است.


وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف جهاد کشاورزی لرستان اجرای ترکیب کشت٬ الگوی کشت و تناوب زراعی است که موجب حاصلخیزی خاک می‌شود.


بازدار بیان کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی استان لزوم توسعه کشت دانه روغنی کلزا به دلیل نیاز آبی کم و تامین امنیت غذایی این محصول مهم بوده و در دستور کار است.


وی گفت: بر اساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی در سالجاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان به کشت محصول کلزا اختصاص می‌یابد.


بازدار اضافه کرد: با توجه به اینکه کلزا در فصل پائیز کشت می‌شود و بیش از ۶۰ درصد آب مورد نیاز خود را از آب باران دریافت می‌کند و همچنین از منابع آبی تجدیدپذیر کمتر استفاده می‌کند کشت این محصول بیش از پیش در دستور کار است.


زمین‌های کشاورزی لرستان ۷۸۳ هزار هکتار است که ۱۸۵ هزار هکتار آن آبی (۲۳ درصد) و ۵۹۸ هزار هکتار دیگر به صورت دیم (۷۷ درصد) کشت می‌شوند.

انتهای پیام /ب

 

۲۵۰ هزار هکتار از اراضی لرستان برای کشت پاییزه آماده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.