روش‌های غیرگزینشی شکار در مازندران ممنوع است

روش‌های غیرگزینشی صید و شکار مانند کرس، گذر، دام هوایی و شب دام در مازندران ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان زمستان‌گذران به تالاب‌های استان گفت: در راستای ساماندهی و مدیریت شکار و صید در شهرستان‌های فریدونکنار و محمودآباد، برپایی هر گونه روش‌های غیرگزینشی مانند کرس، گذر، دام هوایی و شب دام ممنوع است.

وی افزود: در صورتیکه با شیوع بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان سازمان دامپزشکی کشور صدور پروانه شکار را ممنوع اعلام نکند، روش سنتی دوما برای دامدارانی که پروانه شکار دارند اجرا می‌شود.

به گفته وی پارسال به دلیل تمکین نکردن دامگاه داران برای حذف روش‌های صید غیرگزینشی کرس، گذر، دام هوایی و شب دام، اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بر اساس قوانین، متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کرد که بر اساس آرای صادره، برپایی هرگونه روش غیرگزینشی در سال ۹۷ ممنوع شد.

ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت شکار به روش‌های غیرگزینشی و اطلاع‌رسانی‌های گسترده، هر گونه بهانه‌جویی درباره هزینه‌های احتمالی آماده کردن اراضی و تهیه دانه از دامگاه داران سلب می‌شود.

مدیرکل محیط زیست مازندران هدف این سازمان را حفظ سنت دوما و پیشگیری از کشتار بی‌رویه و بیرحمانه پرندگان، به منظور استمرار و حفظ گونه‌های حیات وحش برای نسل‌های آینده و نسل حاضر برشمرد.

انتهای پیام/ف

حفظ سنت دوما به منظور استمرار و حفظ گونه‌های حیات وحش

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیاتن وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.