کاهش قیمت انواع اسعار ارزی در سامانه سنا موجب شده تا بازار ثانویه ارز با روند متعادل تری به کار خود ادامه دهد.

روند کاهشی قیمت ارز در بازار ثانویه/دلار ۸.۳۰۰ تومان مبادله شدبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مبادلات بازار ثانویه ارز این روزها  شاهد کاهش نسبی  قیمت در انواع اسعار ارزی است؛ البته این نوسانات نیز  مانند  بازار سکه در رفت و آمد است.
نرخ های مبادله ای امروز در این بازار تازه به دوران رسیده، روند کاهشی  را نشان می دهد به طوری که این ارقام  رضایت واردکنندگان را جلب کرده است.
 
به هرحال این بازار با کمی ها و کاستی ها توانسته میزان تشویش و تشنج  ارزی را  تا حدودی کاهش دهد.
 
 
 
روند
 
بنابر این گزارش ،امروز هر یورو در این بازار  9.160تومان،دلار 8.300تومان و پوند نیز با نرخ 13.370 تومان دادو ستد شد که در آخرین معاملات از طریق سامانه سنا، یورو نرخ خود را به زیر 9 هزار تومان رساند.
 
روند کاهشی قیمت ارز در بازار ثانویه/دلار ۸.۳۰۰ تومان مبادله شد
معاملات امروز سامانه سنا
 
نیما امیرشکاری، عضو پژوهشکده پولی و بانکی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه با اشاره به تاثیرات مثبت بازار ثانویه (سامانه سنا) بر کاهش التهابات ارزی می گوید: بازار ثانویه نقطه روشنی برای ثبات نرخ ارز در کشور  به شمار می رود. این روزها بازار ثانویه با دو مزیت کاهش قیمت ارز وانجام  مبادلات حرفه ای تر در حوزه اقتصاد بین الملل تاثیر مثبتی از خود برجای گذاشته است.
 
وی بازار ارز ثانویه را درگیر در  معضل دو نرخی بودن دانست و افزود: امیدواریم این موضوع کوتاه مدت باشد و هر چه سریع تر بر طرف شود تا  این بازار  با نرخ  متعادل تری به کار خود ادامه دهد.
 
در نهایت به نظر می رسد فعالیت بسته جدید ارزی، تا حدودی روند صعودی ارز را مدیریت کرده است البته در این میان  نباید از نقش مهمِ  به رسمیت شناخته شدن فعالیت صرافی ها چشم پوشی کرد.
 
 
انتهای پیام/
 

سامانه سنا در مسیر کاهش قیمت

برچسب ها: نرخ ارز ، بانک مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
من نميدونم وقتي يه دلار هم از درآمد كم نشده مردم چرا حمله كردن به دلار و سكه ؟؟؟؟؟
آخرین اخبار