بهره برداری از پروژه های بخش کشاورزی استان کرمانشاه

101 پروژه عمرانی و تسهیلاتی در بخش کشاورزی استان کرمانشاه به بهره برداری می رسد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: همزمان با هفته دولت 101 پروژه عمرانی و تسهیلاتی با اعتباری بالغ بر305میلیارد ریال و اشتغالزایی365 نفر در بخش کشاورزی استان کرمانشاه به بهره برداری می رسد که از این تعداد 80 پروژه عمرانی و 21 پروژه تسهیلاتی است .

وی گفت : 80 پروژه عمرانی با اعتباری بیش از90میلیارد ریال شامل 73 پروژه سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در سطح 631 هکتار، طرح ماهیان سردآبی 600 هزار قطعه ای در شهرستان دالاهو، طرح غنی سازی جنگل در سطح 100 هکتار در شهرستانهای پاوه و روانسر، 5 هکتار جنگل جاده سلامت، جنگل کاری کریدور بیستون کرمانشاه و اجرای عملیات آبخیزداری در سطح 5607 هکتار می باشد.

شهبازی میزان اشتغالزایی 101 طرح قابل افتتاح را 365 نفر بیان کرد که در حوزه طرح های عمرانی 268 نفر و در طرح های تسهیلاتی 97 نفر اشتغالزایی دارد .

شهبازی پروژه های تسهیلاتی بخش کشاورزی قابل افتتاح را 21 پروژه با اعتبار بیش از 215 میلیارد ریال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: 68میلیارد و 410 میلیون ریال از این اعتبار تسهیلات بانکی بوده که در اختیار متقاضیان قرار گرفته و 146 میلیارد و 690 میلیون ریال آورده کلی متقاضیان پروژه ها می باشد .

شهبازی خاطر نشان کرد: 21 پروژه های تسهیلاتی شامل 9پروژه مربوط به بخش دامپروری با اشتغال 36نفر، 8 پروژه تولیدات گیاهی با اشتغال 26 نفر و 4 پروژه نیز در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با اشتغال 35 نفر می باشد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در هفته دولت در حوزه دامپروری پروژه های شاخصی افتتاح می شوند تصریح کرد: پروژه های دامپروری ما شامل مرغداری 20 هزار قطعه ای در شهرستان هرسین، پرورش مرغ تخم گذار 35 هزار قطعه ای شهرستان روانسر، مرغداری تخم گذار 42 هزار قطعه ای شهرستان جوانرود، گوسفند داشتی 250 راسی و پرواربندی بره شهرستان اسلام آبادغرب، پرورش مرغ گوشتی 20 هزار قطعه ای شهرستان هرسین می باشد .

شهبازی پروژه های تولیدات گیاهی را نیز شامل باغ انگور داربستی 5000 متر مربعی در شهرستان کنگاور، احداث گلخانه یک هکتاری روژین تاک، احداث 4 گلخانه دیگر در سطح شهرستان کرمانشاه و احداث باغ دیم در سطح 6 هکتار بیان نمود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه صنایع تبدیلی 4 پروژه قابل افتتاح دارد که در هفته دولت به بهره برداری می رسند اضافه کرد: این پروژه ها نیز شامل تولید و فراوری لبنی به ظرفیت 18300 تنی در صحنه، سورتینگ و بسته بندی حبوبات، احداث سیلوی ذخیره گندم 20000تنی در شهرستان های دالاهو و صحنه همچنین سورتینگ و بسته بندی 2 هزار تنی شهرستان هرسین می باشد.

شهبازی سپس به پروژه های قابل افتتاح در بخش آب و خاک پرداخت و گفت: در این بخش 73 پروژه سیستم های آبیاری تحت فشار با سطحی بالغ بر 631 هکتار به بهره برداری می رسد که 17 پروژه در پاوه، 8 پروژه در کرمانشاه، 33 پروژه در صحنه، 8 پروژه در اسلام آبادغرب و مابقی در شهرستانهای سنقر، هرسین، جوانرود و ثلاث باباجانی واقع شده است .

وی افزود: در حوزه شیلات یک پروژه ماهیان سردابی با تولید 600 هزار قطعه در سال یکی از پروژه های شیلاتی در شهرستان دالاهو است که در هفته دولت آماده بهره‌برداری است .

شهبازی افزود: علاوه بر طرح های افتتاحی ذکر شده؛ در هفته دولت عملیات اجرایی 9 پروژه عمرانی و تسهیلاتی نیز در استان کرمانشاه آغاز می شود که 4 پروژه عمرانی و 5 پروژه تسهیلاتی است و برای 637 نفرنیز اشتغال ایجاد می کند .

گفتنی است این پروژه ها شامل احداث گلخانه 2 هکتاری در صحنه، گلخانه 3000مترمربعی در شهرستان سنقر، احداث پرواربندی بره 1000راسی در صحنه، احداث جایگاه و خرید گوساله 500راسی در گیلانغرب و احداث جایگاه و پرواربندی گوسفند داشتی 300راسی در گیلانغرب می باشد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

پروژه های بخش کشاورزی در استان کرمانشاه همزمان با هفته دولت افتتاح می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.