رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد؛

کارخانه داروسازی از نیاز‌های مهم خوزستان است

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کارخانه داروسازی از نیاز‌های مهم استان است و مسئولان سال هاست برای راه اندازی کارخانه تلاش می‌کنند، اما هنوز موفق نشده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر هیبت الله کلانتری، رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: کارخانه داروسازی از جمله نیازهای مهم استان محسوب می شود و مسئولان ذیربط چندین سال است که برای راه اندازی کارخانه تلاش می کنند اما هنوز موفق نشده اند.

وی افزود: راه اندازی این کارخانه نیاز به سرمایه گذاری و اعتبار دارد و شرکت های دانش بنیان باید به کمک بیایند همچنین شرایط نامناسب آب و هوای خوزستان، انگیزه سرمایه گذاران برای تاسیس کارخانه داروسازی در اهواز را کم کرده است.

کلانتری اضافه کرد: افزایش تعداد داروخانه ها از جمله دیگر مشکلات است چون داروسازان باید در موسسات دولتی، تحقیقاتی و بیمارستان ها نیز استخدام و خدمت رسانی کنند.

رییس دانشکده داروسازی اهواز گفت: پایین بودن سود دارو، مالیات های سنگین و مطالبات از سازمان های بیمه گر برای داروخانه ها مشکل ساز است و در نتیجه وقتی داروسازان جوان این مشکلات را می بینند سر در گم می شوند.

وی افزود: باید شرایط و امکانات خدمت رسانی داروسازان در مناطق کمتر برخوردار و دوردست استان نیز فراهم شود و سازمان غذا و دارو نیز باید امکانات تشویقی لازم را فراهم کند.

انتهای پیام/م

تلاش برای راه اندازی کارخانه داروسازی در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.