ادعای جدید وزیر خارجه آمریکا درباره تنگه هرمز

وزیر خارجه آمریکا با انتشار پیامی توئیتری در ادامه ادعاهای همیشگی خود علیه ایران، این بار «تنگه هرمز» را دستاویز گزافه‌گویی‌های خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با انتشار پیامی توئیتری درباره تنگه هرمز ادعا کرد: «کنترل تنگه هرمز در دست ایران نیست. این تنگه یک آبراه بین‌المللی است. ایالات متحده به همکاری با شرکایش برای اطمینان از آزادی (کشتیرانی) و جریان آزاد تجارت در آبراه‌های بین‌المللی ادامه می‌دهد.»

ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره تنگه هرمز!

وزیر خارجه آمریکا پیشتر نیز در مناسبت‌های مختلف، آمریکا را متعهد به حفظ جریان آزاد کشتیرانی و تجارت در آب‌های بین‌المللی اعلام کرده بود.

توئیت جدید پمپئو واکنشی به اظهارات روز گذشته دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، است که ضمن اعتراض به حضور نیروهای خارجی در آب‌های منطقه گفت ایران اشراف کاملی بر خلیج فارس و تنگه هرمز دارد و به صورت شبانه‌روزی حرکت کشتی‌ها و شناورهای نظامی و غیرنظامی را رصد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
فشارهای اقتصادی علیه ایران و اخیرأ امضای توافقنامه با عمان و ورود هواپیماهای اف ۳۵ همگی نشانه تحرکات خطرناک آمریکا در منطقه است که اگر ایران موضع منفعلانه خود را در پیش بگیرد رفته رفته عرصه را بر ایران تنگ میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
به پمپئو باید گفت آن چیزی که تعیین می کند کنترل تنگه هرمز در دست کدام کشور است یاوه گویی نیست بلکه شجاعت ایرانی به همراه موشک ها و مین های دریایی ایران است.
آخرین اخبار