معاون استانداری ایلام خبر داد;

اجرای طرح اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور

معاون عمرانی استانداری ایلام از تسریع در اخذ مجوز شورای اقتصاد برای فاینانس طرح اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور خبر داد.

اجرای  طرح اتصال ایلام به شبکه ریلی کشوربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛در این جلسه که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام و همچنین سرمایه‌گذار طرح راه‌آهن و بزرگراه مهران، دهلران، اندیمشک برگزار شد در خصوص تسریع در اخذ مجوز شورای اقتصاد برای فاینانس طرح اتصال ایلام به شبکه ریلی بحث و تبادل نظر شد.

کرمی معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: یکی از مهم ترین مولفه ها برای توسعه و پیشرفت کشورها داشتن راه های ارتباطی مناسب و گوناگون است ، استان ایلام نیز در این زمینه با توجه به این در نقطه مرزی و بن بست جغرافیایی قرار دارد، باید بیش از سایر نقاط مورد توجه قرار گیرد.

کرمی افزود: بخش زیادی از شهرستان های استان ایلام در محدوده مناطق کوهستانی قرار گرفته اند و ایجاد راه های زمینی مناسب در این نقاط در عین هزینه بر بودن بسیار زمان بر خواهد بود که باید در این شهرها از راه های جایگزین همچون شبکه ریلی یا فرودگاهی استفاده کرد.

 وی عنوان کرد: اگر می خواهیم استان را از بن بست جغرافیایی خارج کنیم باید زمینه اتصال استان را به شبکه سراسری راه آهن فراهم کنیم یا فرودگاه های بیشتری در نقاط مختلف ایجاد کنیم، وجود مرز بین المللی مهران که هم اکنون از فعال ترین نقاط مرزی کشور در زمینه صادرات کالا و عزیمت زائران عتبات عالیات به کشور عراق بشمار می رود، لزوم اتصال این مرز را به شبکه ریلی و فرودگاهی توجیه پذیر می کند.

کرمی  ادامه داد:در این جلسه مقرر شد به زودی مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب اسناد خزانه به استان ایلام برای اجرای طرح‌ راهسازی اشاره شده مساعدت شود.

معاون عمرانی استانداری ایلام  گفت:تکمیل روشنایی و سیستم تهویه تونل قلاجه، فراخوان پروژه بزرگراه مهران - دهلران اندیمشک از طریق ماده ۵۶   وچهار خطه کردن مسیر کارخانه سیمان به سرابله از درخواست‌های مطرح شده در این دیدار بود.

 

انتهای پیام/با

 

 ضرورت اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.