باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

افسردگی؛ ثمره تنهایی آدم‌ها

بیش از ۴۰ درصد انسان‌ها در برهه‌ای از زندگی خود شدیدا احساس تنهایی می‌کنند، تنهایی دیگر مسئله‌ای رایج است، اما بسیاری از ما تاثیرات آن آگاه نیستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گهگاهی برای همه ما پیش آمده که دچار احساس تنهایی و اندوه شده‌ایم. انگار در تمام این دنیای بزرگ هیچکس نیست که دوستمان بدارد و بخاطر خوشحالی ما کاری بکند. معمولا وقتی کسی ناراحت است حداقل یک رابطه ی ناکارآمد با یک فرد مهم در زندگیش دارد. وقتی فرد از لحاظ اجتماعی و یا عاطفی احساس جدایی از اطرافیانش دارد، به احساس تنهایی دچار می شود ولی بسیاری از این افراد خود ترجیح داده اند تنها باشند و برای تنهایی خود دلایلی هر چند غیر قابل قبول می آورند .با وجود این افراد زیادی دچار این حس می شوند ولی بسیاری نمی دانند، این احساس چقدر زندگیشان را با مشکل روبرو می کند.


بیشتر بخوانید: افسردگی جوانان، شایع ترین آسیب در جامعه 


هر تنهایی می تواند به افسردگی منجر شود. احساساتی مثل ناامیدی ، ترس ، افسردگی، خستگی ،عصبانیت، بی قراری، خودخوری( مثل اینکه بگوید من زشتم،...) دخیل در تنهایی هستند. تنهایی سبب کاهش اعتماد به نفس و کاهش اعتماد به نفس سبب تنهایی می شود و این سیکل معیوب در نهایت به افسردگی می رسد. اغلب کسانی که دچار افسردگی و بیماری های روانی هستند، در گروه افراد تنها و کم رفت و آمد قرار دارند و معمولا از تعاملات اجتماعی خودداری می کنند.

آدم های تنها به دلیل ضعف اعتماد به نفس ، دلشان نمی خواهد با بقیه رابطه برقرار کنند، چون کمتر طعنه خواهند شنید. هر کس هر چیزی بگوید موافقت می کنند تا کسی به آن ها انتقاد نکند، غرغر می کنند تا کسی به آن ها غر نزنند، با کسی قاطی نمی شوند تا زمینه اظهار نظر به وجود نیاید. با این حساب مشکل ضعف اعتماد به نفس در افراد تنها بیشتر است.

ازدواج افراد تنها، مشکل آن ها حل نمی کند

در این خصوص مهدیه کرمی روان شناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اگر افراد از روی تنهایی به سمت ازدواج بروند مشکل روانی آن ها حل نمی شود.

وی با بیان اینکه این افراد نیاز به یک دفاع روانی دارند تا از  فشار اضطراب و استرس رها شوند، افزود: فرد قبل از اینکه به ازدواج رو آورد، لازم است مهارت‌هایی را که در مدیریت یک رابطه ندارد کسب کند و آن‌ها را یاد بگیرد. در این صورت می‌تواند به انتخاب همسر فکر کند و زندگی مشترک خود را با او شروع کند.

 باید توجه داشت احساس تنهایی مساوی با تنها بودن نیست و هر شخصی همیشه زمانی را برای تنها بودن در نظر می گیرد. همه ما گاهی احساس تنهایی می کنیم و فقط زمانی که در دام تنهایی گیر می افتیم، تبدیل  به یک مشکل واقعی می شود. این احساس تنهایی نباید زندگی فرد را مختل کند و باعث به وجود آمدن مشکلات در زندگی و روابطش شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: خانواده ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۷:۰۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
و منی که نزدیک ۱ ساله افسردگی دارم و چن بار به کار ب خودکشی زدم و کلا ۱۴ سالمه شما ها به مسئولین برسونین که به مدارس برسونن که بجای اینکه به ما بگن دهلیز چپ چیه یا بطن راست چیه بهمون یاد بدن چطور با مشکلات کنار بیایم خب؟ :)
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۱:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
من ۱۰ ساله که یک ساعت هم دلخوشی نداشتم و ندارم خانواده محترم که منو کلا بیخیال شدن.الانم هر دقیقه آرزوی مرگ میکنم و تنها فکری که آرومم میکنه اینه که چطوری و با چی خودکشی کنم
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۶:۵۱ ۲۸ دی ۱۳۹۹
وقتی یه آدم تو یه خانواده، اجتماع، دوستان، جامعه، آسیب میبینه، طرد میشه، از چشم میفته، مثل من، کمبود داره و مخش نمی‌کشه، وقتی دارو اثری نداره دیگه، وقتی امیدی نیست و هر لحظه بدتر از قبل داره میشه همه چی، وقتی هیچکس نیست حتی درکت کنه، وقتی هیچ دوستی نداری، وقتی همه نامرد شدن و نامهربون، دیگه چه دلخوشی ای میمونه واقعا؟چقدر آدم خودشو گول بزنه، به هر سمتی ک ندا میاد، بره، کارای ک دلش نیست مجبور باشه انجام بده، واقعا این رسم زندگی یه آدم نیست
Iran (Islamic Republic of)
آسیه
۱۲:۵۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
خیلی تنهام،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
من یه نوجوونم و از اینکه هیچکسی با من ارتباط برقرار نمیکنه و همه ازم دور میشن خسته شدم
حسرت یه دوست به دلم مونده
-
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۳ دی ۱۳۹۷
سه تا بچه دارم با خانمم مشکل داریم ستاش افسرده شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۱:۴۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
تنهایی بهترین نوع زندگیست ونشان از رشد وکمال فرد دارد تنهایی بهتراز همراهی با آدم نماهای منفی وبدرنگ ناپاک است هیچ کس از تنهایی آسیب ندیده بلکه از ارتباط با دیگران ضربه خورده است البته تنهایی ممدوح منظورم است که فرد احساس شادی ونشاط دارد وخلاق است در مقابل تنهایی مذموم هم هست که فرد کاملا سقوط کرده وبمیرد بهتر است تنهایی حدوسط ندارد یا عالی وخیلی خوب است ویا بسیار بد ومهلک .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
بیکاری و بی پولی و گرونی و فقر و نداری و فاصله طبقاتی و مجردی و عدم توانایی ازدواج و به تاخیر افتادن ازدواج عامل افسردگی و تنهایی و نا امیدی و تمام مشکلات و بدبختی ها و بیماری ها هست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
تو رو خدا به داد جوون ها برسید خیلی دارن سختی و عذاب و درد میکشن ! کاری براشون بکنید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
برای جوون ها کاری کنید به دادشون برسید نجاتشون بدید از تنهایی و افسردگی و بیکاری و بی پولی و گرونی و مجردی نابود شدن تباه شدن دین و دنیا و آخرتشون از بین رفت !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
یه فکری به حال افسردگی و تنهایی جوونا بکنید به خدا نابود شدن همه دارن خودکشی میکنن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
تمام مردم ایران افسرده و تنها و فقیر و بدبخت هستند
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۰:۴۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
آدم یه عمر تنها بمونه خیلی بهتر از اینه که گرفتار زنها بشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
زن بلاست خدا هیچ خونه ای رو بی بلا نذاره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
زن داشتن گرفتاری داره ولی بدون زن هم نمیشه زنده موند و زندگی کرد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
خونه ی بدون زن و دختر قبرستونه ! آرامش نداره روح نداره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
زندگی با زن جهنم واقعیست حتی بدرد آدمهای نادان هم نمیخورد هرکسی تجربه کرده متوجه این موضوع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
تمام مردم الان افسرده و تنها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
سلام تحریمهای داخلی فساد سوئ مدیریت تبعیض نزادی راتنت طبقاتی فوانین ضد حقوق فردی عوامل اصلی افسردکی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
نظربنده تنهایی باعث افسردگی است تنهایی بدلیل عیب جسمی و روحی و روانی ناشی از کمبودها و حوادث و شکست در خواسته ها ب وجود می آید فقط مشاوره لازم است که خواسته بیمار مشخص شود دارودرمانی کمک می کند ولی علاج نمی کند داروی اعصاب ضرر فراوان دارد با پیشرفت همه زمینه ها آینده انسانها بهتر خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
من الان خودم یه عمره که افسرده و تنها هستم و به شدت استرس و اضطراب دارم و گوشه گیر شدم وقتی نمیتونم ازدواج کنم چیکار کنم وقتی شرایطش نیست ؟!
هیچ مشاور و روانشناسی هم نتونست کمکم کنه مشکلمو حل کنه
روانپزشکا هم که فقط داروی اعصاب و روان میدن که خودش اعصاب و روان و جسمتو بدتر داغون تر مریض تر میکنه آسیب و صدمه میزنه
چه خاکی تو سرمون کنیم با این وضعیت ؟!
به خدا آرزوی مرگ دارم نمیتونم خودکشی کنم وگرنه میکردم
آخرین اخبار