رمز و رازهایی جالب از دور و برتان که شگفت زده‌تان می‌کند!+تصاویر

در مطلب زیر حقایقی جالب از محیط اطافتان که دانستن آنها می توانید برایتان مفید واقع شود را مشاهده کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،دنیای ما یک صندوقچه بزرگ پر از راز‌های جذاب در اتاق زیرشیروانی است. در این مطلب تصمیم گرفتیم نگاهی به این صندوقچه بیندازیم و حقایق جالب آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

دمای خانه می‌تواند رابطه زن و شوهر را خراب کند. مردان در خانه سرد و خنک راحت ترند و زن‌ها اغلب سردشان است و سعی می‌کنند خانه را گرم نگه دارند. ۵۵% از زوج‌ها مرتب بر سر دمای خانه بحث و دعوا دارند. دانشمندان معتقدند مطلوب‌ترین دما ۲۱.۵ درجه سانتیگراد است.

مغز مردان سریعتر از مغز زنان پیر می‌شود. دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا به این نتیجه رسیدند که با افزایش سن، مردان بیشتر از کاهش توجه و تمرکز شکایت می‌کنند و زنان بیشتر احساس افسردگی می‌کنند.

تعداد دندان‌ها روی کیفیت حافظه تاثیر می‌گذارد. بررسی ۳۰۰ سالمند نشان داد که هرچه فرد دندان‌های کمتری داشته باشد، اطلاعات را سخت‌تر به خاطر می‌سپارد. وقتی فرد دندان هایش را از دست می‌دهد، ارتباطات عصبی شکسته می‌شود و عملکرد بخشی از مغز که مسئول حافظه است مختل می‌شود.

حقایقی که ثابت می کند بشر برای هر سوال جوابی دارد

زنان بیکار و چاق بیشتر از بقیه مشکل خواب دارند. دانشمندان کیفیت خواب ۹۰۰۰ شرکت کننده را بررسی کرده و دریافتند که تقریبا نیمی از زنان (۴۲%) از مشکلات خواب شکایت دارند. همچنین مدت و کیفیت خواب به وضعیت اقتصادی- اجتماعی بستگی دارد. بیکاری موجب نگرانی و در نتیجه مشکلات خواب می‌شود.

بینی دروغگو او را لو می‌دهد. روانشناسان دانشگاه گرانادا می‌گویند وقتی کسی دروغ می‌گوید دمای اطراف بینی او افزایش می‌یابد. به این پدیده اثر پینوکیو می‌گویند.

بچه‌های کوچک والدینشان را با سوالاتی بمباران می‌کنند که گاهی پاسخ دادن به آن‌ها واقعا سخت است. یک کودک ۴ ساله حدود ۴۰۰ سوال در روز می‌پرسد و مادران به طور متوسط هر دو دقیقه باید به سوالات آن‌ها جواب دهند. برای مقایسه، معلمان ۱۹ سوال در ساعت و پرستاران و پزشکان تنها ۱۱ سوال می‌پرسند.

حقایقی که ثابت می کند بشر برای هر سوال جوابی دارد


در نظرسنجی سال ۲۰۰۸، ۵۸% از نوجوانان بریتانیایی گفتند که فکر می‌کنند شرلوک هولمز یک شخصیت واقعی بوده است. همچنین آن‌ها فکر می‌کردند که شاه آرتور و رابین هود افراد واقعی بوده اند؛ و ۲۰% از آن‌ها فکر می‌کردند که وینستون چرچیل واقعی نیست.

مه‌دود به مسائل منفی مرتبط با زندگی در شهر‌های بزرگ کمک می‌کند. مواد شیمیایی موجود در ابر‌ها اثر مخدر خفیفی دارد که به افرادی که در شهر‌های بزرگ زندگی می‌کنند کمک می‌کند با عوارض منفی این زندگی مثل استرس مزمن کنار بیایند.

حقایقی که ثابت می کند بشر برای هر سوال جوابی دارد

در فلوریدا چندین آزمایش روی دوندگان انجام شد. شرکت کنندگانی که یک سیب یا یک فنجان قهوه قبل از تست می‌خوردند پرانرژی‌تر از کسانی بودند که هیچ چیزی نمی‌خوردند. اما بعد از اینکه افراد گروه دوم یک سیب می‌خوردند، سطح انرژی آن‌ها به اندازه دوندگان گروه اول می‌شد. میوه‌ها حاوی کوئرستین هستند که جریان اکسیژن را افزایش می‌دهد؛ بنابراین سیب به اندازه قهوه انرژی می‌دهد.

زنان حدود ۸۰% خرید جهان را انجام می‌دهند. زنان به ظاهر، راحتی و خانه خود اهمیت زیادی می‌دهند، بنابراین بدیهی است که بیشتر خرید کنند. علاوه بر این زنان روی خرید شوهرشان هم تاثیر می‌گذارند.

حقایقی که ثابت می کند بشر برای هر سوال جوابی دارد

در اواخر قرن بیستم سگ در قطب جنوب ممنوع شد. تا سال ۱۹۹۴سورتمه‌هایی که توسط سگ‌ها کشیده می‌شدند، روش رایج حمل و نقل در قطب جنوب بودند، اما بعد از آن، همه سگ‌ها از این قاره خارج شدند. چون سگ‌ها مثل هر حیوان غیربومی دیگری، فک‌ها و سایر حیوانات قطبی را به بیماری‌هایی آلوده می‌کردند که نمی‌توانستند با آن مبارزه کنند.

بررسی ۱۰ هزار شرکت کننده نشان داد که درد مزمن منجر به زوال عقل می‌شود. درد مزمن نه تنها باعث افسردگی و خراب شدن حالتان می‌شود، بلکه کسانی که درد مزمن دارند ۱۰% بیشتر مستعد مشکلات حافظه هستند.

حقایقی که ثابت می کند بشر برای هر سوال جوابی دارد

در جنگل‌های تایلند، نوعی قارچ وجود دارد که زامبی ایجاد می‌کند. این انگل‌ها روی سیستم عصبی مورچه‌ها تاثیر می‌گذارند، ابتدا مورچه چیزی حس نمی‌کند، اما یک هفته بعد، رفتارش تغییر می‌کند. مورچه‌ای که توسط این قارچ کنترل می‌شود از درختی بالا می‌رود که تخم انگل روی آن رشد می کند و مورچه را مسموم می‌کند و می‌کشد.

حقایقی که ثابت می کند بشر برای هر سوال جوابی دارد

ژاپنی‌ها باکتری خاصی در روده بزرگ خود دارند که به هضم سوشی کمک می‌کند، چون آن‌ها مرتبا جلبک دریایی خام می‌خورند. میکروارگانیسم‌هایی که روی سطح جلبک زندگی می‌کنند وارد بدن آن‌ها می‌شود و به هضم ماهی خام کمک می‌کند و از بیماری‌های مختلف غذایی پیشگیری می‌کند.

روسای جمهور و سایر رهبران جهان زودتر از افراد عادی می‌میرند. تماس‌های نیمه شب، کنترل همه چیز، استرس، خستگی مزمن، کار‌های فوری و ترور‌، بخشی از خطراتی هستند که آن‌ها را احاطه کرده است.‌ می‌توانید شاه یا امپراتوری را به یاد بیاورید که زیاد عمر کرده باشد؟ رئیس جمهور به طور متوسط ۷ سال کمتر از افراد عادی عمر می‌کند و احتمال مرگ زودرس او ۲۳ درصد بیشتر است.

منبع:برترین ها

انتهای پیام/

عجیب ترین دانستنی ها از محیط پیرامون تان

برچسب ها: خواندنی ، دانستنی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۰۰:۳۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
جالب بود مرسی
آخرین اخبار