افتتاح 60 طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در هفته دولت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت : به مناسبت فرارسیدن هفته دولت افتتاح همزمان 60 طرح در حوزه ی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان انجام می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی خضری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در نشست خبری  امروز ضمن تبریک ایام هفته ی دولت به خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی و آرزوی موفقیت برای دولت مردان کشور  به طرح های   اداره کل حمل و نقل استان  در هفته ی دولت اشاره کرد و افزود : این اداره با 60 طرح به ارزش یک هزارمیلیارد ریال جزو اداره های پرکار در هفته ی دولت است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان چهارراه مواصلاتی کشور است و اهمیت بسیار زیادی در حوزه ی حمل و نقل جاده ای در کشور دارد بیان کرد : استان اصفهان با 12هزارکیلومتر جاده در بخش های اصلی و فرعی رتبه ی اول را در حوزه ی حمل و نقل جاده ای و رتبه ی دوم در حمل و نقل مسافر را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد : سال گذشته 268 میلیون تردد در محور های مواصلاتی استان  انجام شده است و   48 میلیون تن کالا و 15 میلیون مسافر از طریق ناوگان بخش حمل و نقل در استان   جابه جا شده اند.

خضری ادامه داد: در 5 ماه اول سال 97 نیز 142 میلیون تردد توسط دوربین های ترددشمار ثبت شده است.

به گفته وی ، ناوگان بخش حمل و نقل استان  دارای 58 هزار راننده فعال در حوزه ی حمل و نقل مسافر و بار است  که از این تعداد 35  هزار ناوگان فعال در حمل و نقل بار استان و  همچنین  9500 ناوگان فعال در حمل و نقل مسافربری استان اصفهان فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در ادامه به اعتراضات اخیر کامیون داران در چند ماه گذشته و اقدامات سازمان های مختلف برای جلب رضایت رانندگان اشاره کرد و گفت : افزایش نرخ 20 تا 25 درصدی  حمل کالا ، حل مسائل مربوط به بیمه ی تامین اجتماعی و بازنشستگی رانندگان ، برخورد جدی با شرکت های حمل و نقل متخلفی که حقوق رانندگان را زیر پا می گذاشتند   و نظارت بر توزیع عادلانه ی بار بین رانندگان  از جمله اقدامات انجام شده در جهت کسب رضایت کامیون داران بوده است.

خضری  ادامه داد :کامیون‌داران به نحوه محاسبه نرخ حمل و نقل بار نیز  معترض  و خواستار محاسبه آن براساس تن‌کیلومتر بودند که جلساتی با نمایندگان آنان برگزار و مقرر شد تا محاسبه کرایه حمل و نقل بار براساس تن‌کیلومتر صورت گیرد ؛ امیدواریم تا پایان شهریور این وعده عملیاتی و اجرایی شود تا بتوانیم خبر خوشی به رانندگان دهیم.

به گفته وی ، در استان اصفهان 109 نقطه ی حادثه خیز وجود دارد که از این میان  اصلاح 67 نقطه مورد تصویب کشوری قرار گرفته و در حال حاضر اعتبار 53 میلیارد ریال برای استاندارد سازی 13 نقطه پرخطر از بین  این نقاط تعیین و در حال اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اذعان داشت : طبق آمار،  در  تصادفات برون شهری و جاده ای در  چهار ماهه ابتدایی سال گذشته 240 نفر فوت و 8505 نفر مصدوم  و در 4 ماه ابتدایی امسال 211 نفر فوت و 9032 نفر مصدوم در استان گزارش شده که تعداد فوتی ها  حدود 3.4 درصد و تعداد مصدومان 9.4 درصد  افزایش  یافته است.

خضری با اشاره به اقدامات  اداره کل راهداری و حمل و نقل استان  در جهت بهتر شدن وضعیت حمل و نقل مسافر و بار در سطح جاده های استان افزود : وجود 120 دستگاه تردد شمار و استفاده از 105 دوربین ثبت تخلف و 34دوربین نظارت تصویری و 4 دستگاه  WIM  در کف جاده برای اندازه گیری اضافه بار خودروها برای ایجاد امنیت در جاده  ، همچنین  راه اندازی زیرگذر های باکسی و  افزایش مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی  و  تامین روشنایی نقاط مختلف  و اجرای شبکه روشنایی LED  و  استفاده از روش بازیافت سرد در استفاده ی بهینه از آسفالت از جمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل استان  بوده است.

انتهای پیام/م

افتتاح طرح های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در هفته دولت به ارزش یک هزارمیلیارد ریال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.