معاون وزیر صمت:

سازمان حمایت به دنبال تشخیص کالاهای احتکار شده در انبارهاست

نوابی گفت: ما به دنبال تشخیص درست کالاهای احتکار شده از کالاهای موجود در انبارها هستیم.

سازمان حمایت به دنبال تشخیص کالاهای احتکار شده در انبارهاست به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمود نوابی معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در حاشیه امضاء تفاهم نامه با سازمان بسیج مهندسی صنعتی کشور، اظهار کرد: شرایط ویژه اقتصادی در کنار التهابات کاذب ایجاد شده موجب ملتهب شدن شرایط جامعه شد در حالی که ساز و کارهای بدنه اداری کشور برای شرایط عادی پیش بینی شده بود. بنابراین ما سعی داریم در شرایط ویژه کنونی برای کمک و حمایت از سازمان‌ها و نهادهای دیگر آماده ایم.

وی افزود: سپاه و بسیج همیشه در حوزه‌های مختلف سازندگی ایفای نقش کرده‌اند. طی مذاکراتی که در گذشته با سازمان بسیج مهندسی صنعتی داشتیم، تفاهم نامه‌ای جهت انتظام عموم تنظیم شد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه نیت ما این است که از موازی کاری بپرهیزیم،‌ گفت: سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت کالا در گذشته با سازمان حمایت از مصرف کنندگان ادغام شد در نتیجه اکنون ما موظفیم علاوه بر وظایف قبلی بر قیمت کالا در بازار نیز نظارت داشته باشیم.

نوابی یادآوری کرد: اخیرا ستاد تشدید با اختفا و احتکار کالا در وزارت صمت تشکیل شد که با حضور فعال تمام اعضا نتایج خوبی در این حوزه به دست آمده بود.

وی با اشاره به بازرسی انبارها در جهت کشف احتکار، تشریح کرد: اگر در انباری را باز کنیم و هیچ کالایی در آنجا نباشد این موضوع نشان دهنده ورشکستگی آن انبار است در نتیجه ما به دنبال تشخیص درست کالاهای احتکار شده از کالاهای موجود در انبارها هستیم.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به امضاء تفاهم نامه با سازمان بسیج مهندسی صنعتی، تأکید کرد: این تفاهم نامه موجب می‌شود بخشی از نیروی مورد نیاز برای انجام عملیات‌های کشف احتکار در اختیار سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  قرار بگیرد تا بتوانیم وظایف خود را در این حوزه به نحو احسنت انجام دهیم.

در دو سال گذشته 5 هزار واحد صنعتی توسط سازمان بسیج مهندسی صنعتی پایش شد

در ادامه شهبازی رئیس سازمان بسیج مهندسی صنعتی کشور گفت: به دلیل فشارهای دشمنان، اکنون باید تمام ظرفیت‌های ملی خود را در جهت مبارزه با اقدامات دشمنان متمرکز کنیم.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی به شدت اصرار دارند که شرایط ناامیدی را به جامعه القاء کنند و وظیفه ما این است که جو امید را به کشور بازگردانیم.

رئیس سازمان بسیج مهندسی صنعتی کشور اضافه کرد: در صورتی که مردم ببینند مسئولان عزم جدی برای تغییر امور دارند، به طور حتم امیدوار خواهند شد.

شهبازی با تأکید بر تنوع قشری و گستردگی جغرافیایی سازمان بسیج کشور، تصریح کرد: در دو سال گذشته 5 هزار واحد صنعتی توسط سازمان بسیج مهندسی صنعتی پایش شد و عارضه‌های آن‌ها را بررسی کردیم و اکنون با امضا تفاهم نامه پیش روی قصد گسترش فعالیت‌های این چنینی را داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار