امسال;

۲هزار و ۲۰۴ هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به آبیاری نوین مجهز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به هدف‌گذاری برای تجهیز ۱۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر به آبیاری نوین گفت: در ۵ ماه نخست امسال ۲هزار و ۲۰۴ هکتار اراضی کشاورزی استان به این سامانه مجهز شد.

۲هزار و ۲۰۴ هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به آبیاری نوین مجهز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدتقی منوچهری صبح امروز در آیین افتتاح پروژه‌های کشاورزی شهرستان دشتی با حضور استاندار بوشهر با اشاره به عملیات اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار در منطقه سنا در دشتی اظهار داشت: این پروژه در سطح ۵۰۰ هکتار با سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد ریال اجراء می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۲ هزار هکتار اراضی استان بوشهر به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شده افزود: طرح‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان بوشهر ۱۸ درصد بیش از متوسط کشوری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از مجهز شدن ۳ هزار و ۵۷۴ هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به آبیاری نوین خبر داد و بیان کرد: سال قبل آبیاری ۳ هزار و ۵۷۴ هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر از سنتی به نوین تبدیل شد و امسال این پروژه ادامه دارد.

منوچهری از اجرای این طرح در ۱۰ هزار هکتار خبر داد و تصریح کرد: امسال برای تجهیز ۱۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر به آبیاری نوین هدف گذاری شده که در ۵ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۲۰۴ هکتار آن تکمیل شد.

وی افتتاح گلخانه روستای محمدآباد دشتی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تا سال گذشته ۱۹۹ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر ایجاد شده که ۷۵ هکتار آن مربوط به سال ۹۶ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه ۵۸ درصد گلخانه‌ها در ۵ سال اخیر در استان بوشهر راه‌اندازی شده خاطرنشان کرد: امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۱۵۰ هکتار گلخانه در استان بوشهر ایجاد می‌شود که تاکنون ۳۵ هکتار آن راه‌اندازی شده است.

منوچهری افزود: پروژه گلخانه روستای محمدآباددشتی در سطح ۱۰ هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد ریال اجرا می‌شود که زمینه اشتغال ۱۸ نفر فراهم می‌شود.

انتهای پیام/م

۱۰هزار هکتار اراضی استان بوشهر به آبیاری نوین مجهز می‌شود

برچسب ها: بحران آب ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.