افزایش رطوبت هوا در نقاط ساحلی استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: رطوبت و شرجی هوا در نقاط ساحلی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

افزایش رطوبت هوا در نقاط ساحلی استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  نادر شفی خدایی با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی استان بوشهر افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده آرامش نسبی جو و دریا طی امروز و فردا است.

وی پیش بینی کرد: در برخی ساعات طی امشب تا صبح فردا بر سرعت وزش باد شمال غربی در فاصله دور از سواحل و بر روی دریا در مناطق شمالی خلیج فارس افزوده شود و در پی آن ارتفاع موج دریا نیز تا حدودی افزایش یابد و در سایر نقاط دریا شرایط آرامی برقرار است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: وزش ملایم جریانات غالبا جنوبی ضمن افزایش رطوبت و شرجی هوا بویژه در نقاط ساحلی، دریایی نسبتاً آرام و بدون تلاطم را طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه را موجب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: غبار محلی در طول روز و در برخی نقاط ساحلی پدیده مه در هنگام صبح از پدیده‌های قابل توجه طی امروز و روز‌های آینده است.

شفی خدایی افزود: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و در اوایل شب در نقاط شمالی خلیج فارس همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و در نقاط شمالی خلیج فارس در برخی ساعات طی امشب تا صبح فردا شمال تا شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و به صورت لحظه‌ای تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی استان ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی یادآورشد: در بندر بوشهر فردا زمان جزر اول دریا ساعت سه و ۲۷ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۹ و ۴۳ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۶ و ۲۹ دقیقه و مد دوم در ساعت ۲۲ و ۴۶ دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام/م

رطوبت و شرجی هوا در نقاط ساحلی استان بوشهر افزایش می‌یابد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.