افزایش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

کاهش سطح تولیدات نفتی ونزوئلا، ایران، لیبی و نیجریه باعث افزایش قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کاهش عرضه محصولات نفتی ایران در آستانه تحریم های آمریکا علیه صنعت نفت ایران و همچنین کاهش سطح تولید دیگر کشورهای عضو اوپک شامل ونزوئلا، لیبی و نیجریه، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با اندکی افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 5 سنت افزایش، به 76 دلار در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 6 سنت افزایش، 68 دلار و 59 سنت در هر بشکه معامله شد.

کارشناسان اعلام کردند بهای نفت خام برنت در آستانه اعمال تحریم های آمریکا علیه صنعت نفت ایران—که از ماه نوامبر سال جاری میلادی آغاز می شود—افزایش یافته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سطح تولید نفت ایران در ماه اوت (ماه جاری میلادی) روزانه 2.06 میلیون بشکه تخمین زده شده است. این در حالی است که ایران در ماه آوریل سال جاری میلادی روزانه 3.09 میلیون بشکه نفت تولید می کرد. یکی از نگرانی های دیگر در حوزه نفت، بحران ونزوئلاست که صادرات نفت آن از اواسط سال 2016 تاکنون به نصف کاهش یافته است و هم اکنون روزانه یک میلیون بشکه نفت تولید می کند.

با وجود کاهش سطح تولیدات نفتی کشورهای عضو اوپک از جمله ونزوئلا، ایران، لیبی و نیجریه، بانک «مریل لینچ آمریکا» پیش بینی کرده است که ذخایر نفت جهان تا پایان سال جاری میلادی با افزایش همراه خواهد بود. مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 24 اوت با 38000 بشکه افزایش به 405.7 میلیون بشکه رسیده است. قرار است داده های رسمی در این خصوص اواخر امروز بوسیله اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شود.

بهای طلا هم پس از آنکه در معاملات پیشین با بیش از یک درصد کاهش همراه بود، امروز (چهارشنبه) افزایش یافت. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 12020.46 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار