آغاز عملیات اجرایی 2 طرح بزرگ آبخیزداری در شهرستان شاهرود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: عملیات آبخیزداری در حوزه جنگل ابر به 123میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در سال جاری این کار با 27 میلیارد تومان آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: بند خاکی و سنگ و ملات زمان آباد بیارجمند با حجم 28 هزار و 180 متر مکعب و با هزینه 3 میلیارد و 788 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، ساخته شد.

وی با اشاره به ساخت بندهای خاکی گرماب و حجاج بیارجمند افزود: این بندها در مجموع 24 هزار و 500 متر مکعب حجم داشته و اعتبار مورد نیاز آن از طرف بسیج سازندگی تأمین شده است.

کشاورزیان اظهار کرد: در بخش مرکزی هم بندهای سنگ و ملات حوزه سطوه با ظرفیت یک هزار و 240 متر مکعب با اعتبار یک میلیارد و 845 میلیون تومان ساخته شده است.

وی  با بیان اینکه طرح کمربند حفاظتی روستای دیزج به طول پنج کیلومتر در بخش بسطام اجرا شده است ابراز داشت: نهال کاری، آبیاری و مراقبت در روستای جیلان به مساحت 200 هکتار و مدیریت رواناب و بذر پاشی در شمال شرق این روستا به مساحت 400 هکتار در مجموع با اعتبار چهار میلیاردو 800 میلیون تومان انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود در ادامه افزود: اجرای طرح تغییر الگوی مصرف سوخت امری ضروری است و در طول یک سال گذشته 31 دستگاه آبگرمکن خورشیدی و اجاق گاز با هزینه 35 میلیون و 200هزار تومان در سطح شهرستان نصب شده است.

وی عنوان کرد : عملیات آبخیزداری حوزه شوراب در سورخان هم به 121 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته و در همین هفته اجرای آن آغاز می شود.

انتهای پیام / ز

هفت طرح منابع طبیعی شاهرود به بهره برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار