پرداخت یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان اعتبار فرهنگی در لرستان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: یک میلیارد و۲۳۵میلیون و۶۴۵هزار تومان اعتبار فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر در استان پرداخت شد که در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۷۵درصدی داشته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مجتبی بیرانوند با اشاره به توزیع اعتبارات به دستگاه‌های فرهنگی اظهار داشت: اعتبارات سال ۹۷ از فردا بین ۱۱ دستگاه در بحث فرهنگی پیشگیری به‌منظور جلوگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر و روان‌گردان‌ها توزیع می‌شود که از این تعداد دستگاه هفت‌دستگاه ورزش و جوانان، کمیته امداد، هلال‌احمر، سازمان تبلیغات، اداره کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید و سازمان زندان‌ها به‌صورت مستقیم از طریق وزارتخانه‌های مربوطه اعتبار دریافت می‌کنند.

وی افزود: آموزش‌وپرورش، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی از دو جهت فرهنگی و درمان اعتبار دریافت می‌کنند، دانشگاه لرستان و آیت‌الله بروجردی نیز از طریق دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر اعتبار دریافت می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به میزان اعتبار چهار دستگاه فرهنگی استان عنوان کرد: اعتبار مرحله اول در بخش فرهنگی و درمان چهار دستگاه یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان است که در مقایسه با سال ۹۶ این اعتبار رشد ۲۷۵ درصدی داشته است.

وی با اشاره به سهم هر دستگاه از اعتبارات بیان کرد: در بهزیستی ۴۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در راستای ارائه خدمات درمانی، بازتوانی و کاهش آسیب معتادان هزینه می‌شود و همچنین در پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها مبلغ ۷۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعتبار پرداخت‌شده است.

بیرانوند تصریح کرد: با توجه به طرح پاک‌سازی و جمع‌آوری معتادان متجاهر در ایام نوروز و در طول سال مبلغ ۳۹۲ میلیون تومان از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر به بهزیستی استان جهت نگهداری و کاهش آسیب معتادان ماده ۱۶ پرداخت‌شده است.

وی به اعتبار آموزش‌وپرورش استان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گروه هدف دانش آموزان متوسطه دوم هستند ۲۶۹ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان اعتبار به آموزش‌وپرورش جهت پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها پرداخت و پیگیر تخصیص اعتبار جهت آموزش و پیشگیری از گرایش به مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در دانش آموزان اول متوسطه نیز هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان به اهمیت سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره و عنوان کرد: برای مردمی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر باید مردم پای‌کار باشند و با توجه به اینکه این سازمان‌ها نشات گرفته از مردم هستند می‌توانند کارایی خوبی داشته باشند بر همین اساس در حوزه توانمندسازی صیانت طی دو مرحله ۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتویمان و طی مرحله دوم ۴۴ میلیون تومان به این سازمان‌ها اعتبار پرداخت‌شده است.

وی بیان کرد: در سازمان تبلیغات اسلامی استان جهت تربیت ۳۰۰ مربی روحانی اعتبار ۳۰ میلیون ریال پرداخت‌شده و همچنین به دانشگاه علوم پزشکی با توجه به اینکه از دو جهت اعتبار دریافت می‌کند در مرحله اول ۳۶۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و در راستای خدمات درمانی، بازتوانی و کاهش آسیب معتادان طی دو مرحله ۵۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در مرحله دوم ۲۷۷ میلیون تومان و در جهت پیشگیری از سوءمصرف مواد و روان‌گردان‌ها ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعتبار پرداخت‌شده است.

بیرانوند بابیان اینکه اعتبار کمکی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۷ جهت حمایت از طرح‌ها و پایان‌نامه‌های مرتبط در حوزه مواد مخدر و روان‌گردان‌ها ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است تصریح کرد: اعتبار دانشگاه آیت‌الله بروجردی سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مبلغ این اعتبار برای دانشگاه لرستان ۹ میلیون تومان است و لازمه پرداخت این اعتبارات این است که حتماً نماینده شورای مبارزه با مواد مخدر جهت هزینه این اعتبارات حضور و نظارت داشته باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به اقدامات این شورا در سال ۹۷ خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات این شورا ساماندهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر توسط فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و نیروی انتظامی شهرستان‌ها و تحویل به مرکز نگهداری ماده ۱۶، اجرای بیش از ۷۵ برنامه به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سطح استان توسط سازمان‌های مردم‌نهاد با رویکرد نشاط، شادی و همچنین امحای بیش از پنج‌تن مواد مخدر غیر دارویی استان‌های ایلام، کرمانشاه، بوشهر، همدان، خوزستان و لرستان با حضور مسئولان استانی بوده است.

وی برگزاری کمیته مراقبت پس از خروج معتادان از مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ با ریاست دادستان را از دیگر اقدامات شورای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دانست و گفت: خانواده‌ها باید پای‌کار بیایند و پس از درمان سه یا شش ماه بیمار را تحویل بگیرند و متجاهرانی که مربوط به استان‌های دیگر هستند باید به استان خودشان توسط شهرداری‌ها و نیروی انتظامی شهرستان‌ها هدایت شوند.

بیرانوند با اشاره به پرداخت حق بیمه کارفرمایی بیش از ۱۲ واحد تولیدی توسط شورای مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: کارفرمایانی که افراد بهبودیافته از اعتیاد را به کار بگیرند علاوه بر پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی حق بیمه کارفرما نیز پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶۰ سازمان مردم‌نهاد در سطح استان افزود: فراهم کردن زمینه مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار مردم و دستگاه‌های دولتی جهت مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها از دیگر اقدامات شورای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان به تجهیز زندان خرم‌آباد به سیستم ایکس ری اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه متأسفانه بخشی از ورود و خروج مواد مخدر توسط زندانیانی که مرخصی می‌روند یا خانواده‌هایی که جهت ملاقات با زندانی به زندان مراجعه می‌کنند دستگاه ایکس ری بااعتباری بالغ‌بر ۶۰۰ میلیون تومان تهیه‌شده که تا پایان مهرماه پس از پرداخت مبلغ دستگاه در زندان خرم‌آباد نصب می‌شود که امیدواریم بتوانیم کلیه زندان‌های استان و همچنین دو گلوگاه خُمه الیگودرز و گَشور دلفان را نیز به این دستگاه مجهز کنیم.

وی راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص مواد یا خلوص مواد را از دیگر اقدامات در دست اجرای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دانست و بیان کرد: ۵۰ درصد اعتبار آن توسط نیروی انتظامی و ۵۰ درصد مابقی توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تأمین می‌شود؛ در سال ۹۶ دبیرخانه این شورا رشد دوپله‌ای ارزیابی عملکرد داشته که طی چهار سال گذشته رتبه ۲۵ را داشته‌ایم و شش ماه گذشته رشد دوپله‌ای داشته‌ایم.

بیرانوند به افتتاح واحد فرهنگی مرکز ماده ۱۶ در هفته دولت اشاره و بیان کرد: افتتاح موبایل سنتر از دیگر برنامه‌های هفته دولت این شورا بود که بر اساس آن برای اولین بار در استان یک دستگاه ماشین ون به نقاط آلوده یا پرخطر شهر می‌رود و لوازم بهداشتی بین افراد معتاد توزیع می‌کنند بااعتباری بالغ‌بر ۱۵۰ میلیون تومان که از طریق سازمان بهزیستی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/د

یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان اعتبار فرهنگی در لرستان پرداخت شد

برچسب ها: استانداری ، بهزیتستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار