حکم برائت ۹۵ درصد پرونده‌های ارجاعی به دیوان محاسبات/دین ۳۷ میلیارد تومانی دستگاه‌های اجرایی گلستان به بازنشستگان

معاون استاندار گلستان گفت: ۹۵ درصد پرونده‌های ارجاعی به دیوان محاسبات حکم برائت می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ پاسوار معاون اقتصادی استاندار گلستان در جلسه شورای اداری استان که با حضور رییس دیوان محاسبات کشور برگزار شد گفت: این مقدار احکام برایت نشان میدهد که تخلفات به علت آگاهی نداشتن بوده است.

وی افزود: دیوان محاسبات باید با ایجاد تغییراتی در قوانین و به روز کردن، روال دستگیری از دستگاه‌های اجرایی را داشته باشد و در آگاهی بخشیدن به دستگاه‌ها و کارکنان کمک حال باشد.

معاون استاندار گلستان گفت: قوانین محاسباتی دیوان بسیار قدیمی و مربوط به ۴۰ سال قبل است که ضرورت تغییر آن‌ها بسیار ضروری است.

آقای عادل آذر رییس دیوان محاسبات کشور از دیشب به گلستان آمده است.

دین ۳۷ میلیارد تومانی دستگاه‌های اجرایی گلستان به بازنشستگان

سید مناف هاشمی استاندار گلستان در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور دکتر آذر رئیس دیوان محاسبات کشور  در حال برگزار ی است؛با اشاره به  دیون دستگاه‌های اجرایی استان به بازنشستگان ۳۷ میلیارد تومان است؛گفت: ۲۰ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به سال گذشته و ۱۷ میلیارد تومان مربوط به امسال است. 

وی گفت: این موضوع یکی از مهمترین مشکلاتی است که در صورت رفع نشدن تبدیل به چالش می‌شود و بازنشستگانی که پس از ۳۰ سال خدمت نیاز به مبلغ بازنشستگی خود دارند دچار مشکل هستند.

وی از رییس دیوان محاسبات کشور خواست برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.

جعل اسناد در شهرداری‌ها

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: به علت نبود نیروی رسمی در دستگاه‌های اجرایی، در برخی دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها جعل اسناد انجام میشود.

طبرسا مدیر کل امور دارایی و اقتصادی گلستان در ادامه جلسه شورای اداری استان  که با حضور عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور در حال برگزاری است؛ گفت: به علت آنکه چند سالی است مجوز استخدام نیروی رسمی صادر نمی‌شود برای برخی مشاغل مانند امین اموال و کارپرداز مشکلات جدی وجود دارد.

وی افزود: این مشکل خصوصا در شهرداری‌ها مشکلاتی مانند جعل اسناد را ایجاد کرده که ضروری است قانون برای این مشکل تمهیدی بیاندیشد.

مدیر کل امور دارایی و اقتصادی گلستان اضافه کرد:از دیگر مشکلاتی که باید رفع گردد ورود نکردن اصناف به مناقصه هاست که به دلیل منع قانونی است.

وی گفت: این موضوع موجب شده دلالان به مناقصه‌ها ورود کنند که آسیب‌های خاص خود را دارد.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.