چند درصد آمریکایی‌ها به استیضاح ترامپ فکر می‌کنند؟

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که چند درصد از مردم آمریکا خواستار استیضاح رئیس‌جمهورشان هستند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسیوس, ­نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مشترک که از سوی «اکسیوس» و مرکز تحقیقات افکارسنجی «مانکی» انجام شده است، نشان می‌دهد ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از کنگره خواسته‌اند روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را آغاز کند.

به موجب نتایج این نظرسنجی، که به صورت آنلاین و با شرکت ۴۳۶۲ داوطلب طی روز‌های ۲۲ تا ۲۴ اوت انجام شد، از هر ده آمریکایی بیش از چهار نفر می‌گویند منتظر استیضاح ترامپ هستند. به عبارت دیگر حدود نیمی از آمریکایی‌ها بر این باورند که کنگره باید روند استیضاح ترامپ را آغاز کند.

این آمار طرفداران استیضاح ترامپ بیشتر از آماری است که ریچارد نیکسون، رئیس جمهور اسبق آمریکا، در پی رسوایی واترگیت با آن روبرو بود.

همچنین نتایج این نظرسنجی به تفکیک احزاب و گروه‌های سیاسی در آمریکا نشان می‌دهد ۷۹ درصد از دموکرات‌ها، ۴۹ درصد از گروه‌های مستقل و ۸ درصد از جمهوری‌خواهان از استیضاح ترامپ حمایت کردند.

افزون بر آن, ۶۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند به درستی اعترافات مایکل کوهن، وکیل شخصی ترامپ، را درباره ارتکاب فساد بانکی، فرار مالیاتی و پرداخت حق‌السکوت به دو زنی که با ترامپ رابطه نامشروع داشتند و اینکه ترامپ به کوهن دستور داده تا حق‌السکوت به این دو زن پرداخت شود، باور دارند.

همچنین جمهوری‌خواهان بر این باورند که پرداخت این حق‌السکوت نقض قوانین تامین مالی انتخابات آمریکا محسوب می‌شود و اگر دموکرات‌ها در انتخابات کنگره در ماه نوامبر پیروز شوند، ترامپ در بیشترین معرض خطر استیضاح قرار خواهد داشت.

انتهای پیام/

از هر ده آمریکایی حدود چهار نفر خواستار استیضاح ترامپ هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار