مورگان استنلی: جنگ تجاری هیچ تاثیری بر اقتصاد چین نخواهد داشت

عضو ارشد شرکت مالی «مورگان استنلی» بر این باور است که چین اقدامات ضروری را برای حفظ اقتصاد خود در مواجهه با کشمکش‌های تجاری آمریکا انجام داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، اقتصاددان ارشد شرکت چندملیتی «مورگان استنلی» معتقد است دولت چین اقدامات اجرایی ضروری را به منظور حفظ اقتصاد خود در مواجهه با کشمکش های تجاری آمریکا انجام داده است.

رابین شینگ، عضو ارشد شرکت مالی و چند ملیتی مورگان استنلی اظهار داشت چین به دنبال اصلاحات اساسی برای مقابله با اقدامات تجاری آمریکا نیست و افزایش تعرفه های تجاری آمریکا بر کالاهای وارداتی چین، تاثیر بالقوه ای بر سیاست های اقتصادی پکن نگذاشته است؛ چراکه سیاستگذاران اقتصادی پیشتر وقوع چنین بحرانی را پیش بینی کرده اند.

شینگ  با اشاره به احتمال افزایش تعرفه‌های گمرکی آمریکا علیه گفت: اگر آمریکا تعرفه گمرکی بر واردات 200 میلیارد دلار کالای چینی را افزایش دهد، چین زنجیره عرضه خود در شرق آسیار را تقویت خواهد کرد. این اقدام آمریکا صرفا فقط 0.7 درصد از رشد اقتصادی چین را کاهش خواهد داد. همچنین پکن با کاهش مالیات و رشد اعتبار و نقدینگی، نظام مالی خود را حفظ خواهد کرد.

این کارشناس بر این باور است که افزایش تعرفه های گمرکی آمریکا هم اکنون بر اقتصاد چین تاثیر می گذارد. چین انتظار تضعیف فعالیت اقتصادی خود در ماه  اوت [ماه جاری میلادی] را دارد هرچند از طریق اوراق قرضه جدید، تاثیر افزایش تعرفه های گمرکی آمریکا بر کالاهای وارداتی چینی در ماه های سپتامبر و اکتبر کاهش می یابد. بنابراین در سه ماه چهارم سال اقدامات زیرساختی چنین از تاثیر افزایش تعرفه های گمرکی آمریکا می کاهد.

هفته گذشته، آمریکا و چین هر دو تعرفه گمرکی را بر 16 میلیارد دلار بر کالای وارداتی از یکدیگر را افزایش دادند. هر دو کشور همچنین در ماه ژوئیه در اقدامی تلافی جویانه علیه یکدیگر، تعرفه گمرکی بر 34 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی را افزایش دادند.

در حال حاضر، با نزدیک شدن به دور دوم افزایش تعرفه های گمرکی آمریکا بر 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی، تحلیلگران بازار به گمانه زنی در خصوص اقدام تلافی جویانه پکن پرداخته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار